3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

3ds Max: reactor

19. července 2007, 00.00 | Zdravím vás u mého dalšího tutoriálu. Tentokrát bych se chtěl věnovat základům skvělého simulačního pluginu reactor, vytvořeného firmou Havok (od verze 5 je tento plugin
již interně v Maxu). Reactor simuluje realistické chování různých druhů objektů, počínaje klasickými tuhými tělesy (Rigid Bodies), přes měkká tělesa (Cloth Bodies),
až po chování auta. My si v tomto tutoriálu ukážeme simulaci pevných a měkkých těles. Návod je určen mírně pokročilým uživatelům 3ds Maxe.

 

 

 

PET láhev, polyetyltereftalátový dýchánek 2

17. července 2007, 00.00 | Plastová láhev má v zásadě dvě problematické oblasti – podstavec a závit. Zatímco hlavní tvar a podstavec jsme stihli již v minulém díle tohoto návodu, dnes se zaměříme na vrchní partii láhve – modelovaný závit.

 

 

 

PET láhev, polyetyltereftalátový dýchánek 1

12. července 2007, 00.00 | Některé běžné předměty mohou být pro začínajícího uživatele trochu složité, ale poměrně často zdání klame. Je to snazší, než by se možná mohlo zdát. Jedním z takových příkladů by mohla být PET láhev, včetně spirály uzávěru.

 

 

 

"Návrat světla": popis tvorby 3D scény

10. července 2007, 00.00 | Tak jako na skaliskách opuštěný maják čelí moři a čeká na svého správce, tak v dalekém temném kraji je starý mlýn, který již dlouhou dobu neotočil svými mohutnými lopatkami. Roky nesemlel jediné stéblo trávy. Z kraje se vytratil život. Uprostřed temných bažin stojí na vysokém pahorku němý čekatel. V nedaleké vesnici už žije jen hrstka lidí, kteří také čekají na návrat. Návrat světla ... Tato scéna je můj osobní projekt. V následujícím článku vás chci seznámit s přípravou a tvorbou této scény, technikami, zákulisím tvorby etc.

 

 

 

Zmatkynaplot

28. června 2007, 00.00 | Jak si vytvořit takový jednoduchý, ale realistický plot v případě, že bychom jej potřebovali modelovat a nechtěli využít jen vhodně připravenou texturu? Že by to bylo složité? Nikoliv, naopak, je to překvapivě jednoduché.

 

 

 

SpaceNavigator, jiný způsob pohybu

21. června 2007, 00.00 | Navigate Your 3D World, zní slogan na maličkém balení tohoto specifického polohovacího nástroje. Slogan, který je skrz naskrz pravdivý. Slůvko "svůj" však v sobě skrývá jisté penzum subjektivity, což si ještě ukážeme.

 

 

 

3ds Max pro úplné začátečníky: Modelování zásuvky

20. června 2007, 00.00 | Chcete se blíže seznámit s programem 3ds Max? V našem tutoriálu vám přiblížíme základní nástroje daného programu a ukážeme vám jejich použití při tvorbě modelu zásuvky. Tutoriál je zaměřen na úplné začátečníky.

 

 

 

Začínáme s Terragenem 2 (2. část)

11. června 2007, 00.00 | V druhé části návodu dokončíme naší zasněženou scenérii, vytvoříme její variantu v záři zapadajícího slunce a popíšeme si možnosti modifikování atmosféry a osvětlení scény.

 

 

 

Sexy botka polobotka - světla a rendering

7. června 2007, 00.00 | Naše botička hotova jest, takže nám nic nebrání v tom ji nasvítit a také vyrenderovat. Avšak nasvítit, ono to asi nemusí být tak pravdou. Můžeme totiž výsledku docílit také bez nasvícení pomocí technologie globální iluminace modulu Advanced Render a nebo pomocí efektu Ambient Occlusion – okolní prostředí. V tomto posledním díle si tedy předvedeme obě výše zmíněné metody a také klasické osvětlení.

 

 

 

Začínáme s Terragenem 2 (1. část)

6. června 2007, 00.00 | V dnešním tutoriálu si ukážeme základní pracovní postupy v Terragenu 2, vytvoříme si první scenérii a výsledkem našeho snažení bude zasněžené pohoří na „střeše světa“.

 

 

 

Strana výpisu

... 54 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: