Cinema 4D - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Cinema 4D

Obsah seriálu:

41_124px-nahled2.jpg 18.12.2013

Chamfer Maker pro CINEMU 4D je zpět!

A je ještě lepší! Už mimochodem proto, že má další nový režim, který vychází z nových možností zaoblení CIENMY 4D. Ale podstatné je něco jiného, a to holá skutečnost, že je plugin překompilovaný pro CINEMU 4D R15 jako takovou. Protože je prostě užitečný. Jak moc si ukážeme v praktické demonstraci: modelování kuchyňské linky.

cinema4d_40_124px-nahled2.jpg 10.12.2013

Pečení holubi a božská mana v jednom! zn. zdarma a hned

Tady bych pána i paní poprosil kapkou krve o stvrzenčičku. Čekáte podraz? Nečekejte, nekoná se. Naopak se koná představení a praktická demonstrace nejlepšího zdarma pluginu CINEMY 4D, na který můžete momentálně narazit. Pluginu, který je nejenom skvělý, ale který je ještě skvělejší.

cinema4d_39_124px-nahled2.jpg 02.12.2013

CINEMA 4D tipy a triky, nastavení textury podle velkosti UV a že by nová sada UV nástrojů?

Nemáte, stejně jako já, pocit, že se UV editor BodyPaintu 3D nějak moc nemění po celá léta? Máte pravdu, nemění, ale, občas to nemusí až tak vadit. Jak to? Protože je možné jej modernizovat i jinak a to docela výkonně. Mimo to si předvedeme, jak zjistit finální velkost textury podle UV souřadnic. Pojďme se na to podívat z druhé strany.

cinema4d_38_124px-nahled2.jpg 21.11.2013

Ultimativní CUDA computing, speciální stanice pro CINEMU 4D a IRay

Byli jste na C4D days? Pak si možná uvědomujete, že hned za prostorem pro registraci byla umístěna letošní výjimečná technika. Výjimečná v každém směru. Vynikající stanice od HP, skvělé panely NEC, ale také trochu infiltrované profigrafiky FirePro a speciální stanice vytvořená pro SPŠ Na Třebešíně v Praze 10 s i7 4930K a 2×NVidia GeForce Titan.

cinema4d_r15_analytics_124px-nahled2.jpg 08.10.2013

CINEMA 4D R15 proti R14 – má upgrade smysl právě pro mne?

CINEMA 4D se již tradičně nabízí v několika různých „balíčcích“. Pokud jeden z nich vlastníte a možná stále stojíte před otázkou, zda by se právě vám vyplatil upgrade na vyšší verzi. V tomto porovnání si pokusíme pro všechny typy balíčků odpovědět.

cinema4d_36_124px-nahled2.jpg 01.10.2013

MAXON CINEBENCH R15 je k okamžité dispozici + pozvánka na konferenci

Nová generace benchmarku, založená na stávající verzi CINEMY 4D, nabízí přesné výkonností testy nejmodernějších procesorů a grafických karet v podmínkách reálného využití. Společnost MAXON Computer, jedna z vůdčích společností v oblasti vývoje 3D aplikací pro motion grafiku, vizuální efekty, 3D painting, animace a rendering ohlašuje, že je bezprostředně k dispozici nová verze aplikace CINEBENCH R15.

cinema4d_35_124px-nahled2.jpg 23.09.2013

CINEMA 4D R15 – úvod do scriptování

Co mám opravdu rád na Adobe Photoshopu, jsou akce a dávky. Pravda, tyto technologie ovládá nejen Photoshop (míněno z bitmapových editorů; z patra mne napadá Photoline). V oblasti CINEMY 4D je situace samozřejmě trochu komplikovanější už kvůli komplexnosti aplikace a také několika různým možnostem, jak automatizaci zpracovat. Od XPressa, přes Python až po Coffee. My použijeme Coffee.

cinema4d_34_124px-nahled2.jpg 18.09.2013

CINEMA 4D R15, technický sculpting

Už jsme si předvedli všechny možné novinky CINEMY 4D R15, možná, že je na čase podívat se také na klasické návody, jak novinky využít. A zrovna se mi naskytla příležitost řádně provětrat několik nových „drobností“, které jsou implementované ve sculptingu. Určitě vám praktická ukázka také přijde vhod. Sculpting totiž není jen na sochání...

firepro_w5000_124px-nahled2.jpg 04.09.2013

Profesionální grafické karty FirePro řady W, dnes W5000

Už dávno neplatí, že je jen jeden výrobce profesionálních grafických karet. Stávající generace těchto karet je v případě AMD i NVidia vyráběna shodně 28nm procesem a jedná se o produkty velmi zajímavé. Měli jsme příležitost oťuknout Quadro K5000 a dnes se podíváme na nejslabšího zástupce AMD FirePro řady W – W5000. Malá karta velkých možností. Ale nejen o tom je tento článek. Berte ho jako první díl srovnávacího seriálu celé řady karet AMD FirePro W...

cinema4d_33_124px-nahled2.jpg 12.08.2013

CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting

Další oblastí, ve které byly Maxon připraveny poměrně významné změny, je sculpting. Sice máme jen jeden nový nástroj, ale nástroj podstatný, a mimo to se značně rozšířily možnosti nanášení. Vylepšené byly masky a dále máme další skvělé možnosti pro promítání povrchů a symetrii sculptu. Zanedbatelné? Ne, určitě ne.

cinema4d_32_124px-nahled2.jpg 02.08.2013

CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, modeling

Nová verze CINEMY 4D R15 není obecně označovaná za verzi, ve které se nějak zásadně změnilo modelování. Možná že ne, ale změn je přesto dost a to zásadních. Jakkoliv se to nemusí být na první pohled zřejmé. Jakmile si nové ale možnosti modelování ozkoušíme zjistíme, že se nejedná o vůbec zanedbatelné změny...

cinema4d_31_124px-nahled2.jpg 25.07.2013

CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)

CINEMA 4D posledních několik verzí víceméně revoltovala, určitě se vyvíjela a to velmi výrazně. V tomto porovnání je CINEMA 4D R15 svým způsobem jiná. Nenajdeme zde žádného univerzálního hrdinu, který by symbolizoval posun a vývoj. Zastoupí jej ale několik vynikajících týmových hráčů, kteří snad více než dříve mohou potvrdit přísloví: ve dvou (ve více) se to lépe táhne. Dnešní rychlý přehled zaplníme ukázkami změn ve výpočtu.

cinema4d_30_corridor_124px-nahled2.jpg 22.07.2013

MoGraph, asi to nejlepší, co nám CINEMA 4D nabízí a nedestruktivní modelování

Léto je v plném proudu. Skoro každý tuší, co by to pro nás mohlo znamenat. Pro mne osobně to ale je období značné pracovní činnosti, což je jen dobře. V rámci této praxe jsem měl možnost spolupracovat na několika zajímavých projektech, pro které jsem připravil značné množství rigů.

cinema4d_29_124px-nahled2.jpg 16.06.2013

Mograph, Metaball, Thinking particles a Pyrocluster – a máme pěkné mraky...

Zní to trochu jako šílený nápad a bláznivá konstrukce. Je, bez debat, ale funguje a možná je docela pěknou nenáročnou ukázkou jak lze poměrně překvapivě kombinovat množství technologií, které CINEMA 4D nabízí. Vše podstatné jsme si zmínili hned na počátku, teď již jen popis, jak na to...

cinema4d_28_124px-nahled2.jpg 28.05.2013

CINEMA 4D: částice, vykreslení, deformace

CINEMA 4D je v jistém smyslu nástrojem kombinací. Velmi mnoho efektů lze simulovat bez speciálních nástrojů či pluginů, prostě jen tím, že vhodně promícháme různé ingredience programu. Dnešní návod je toho důkazem. Tématem je efekt elektrického výboje.

cinema4d_26_124px-nahled2.jpg 05.04.2013

CINEMA 4D a Cindigo – některé tipy, které by se mohly hodit

Unbias renderovací enginy jsou většinou navržené tak, aby byly snadné k použití. A většinou je jejich nastavení snadnější než u komplexních optimalizovaných systémů typu VRay a podobně, ale i ony mohou být v jistých drobnostech složitější na použití. Stejně tak i Indigo. V dnešním semináři si tak projdeme několik těchto zákoutí, která by vám snad mohla při studiu tohoto enginu přijít vhod.

cinema4d_25_124px-nahled2.jpg 27.03.2013

CINEMA 4D a Cindigo – integrace unbias renderovacího enginu Indigo

Indigo může znamenat mnohé, pro všechny je to jeden z tónů modrých barev, respektive barvivo získané z indigovníku, latinsky Indigofera tinctoria. Pro některé, už určitě ne pro všechny, to může být i velmi silný unbias renderovací engine. Engine, který má opravdu luxusní bridge do CINEMY 4D.

adobe_maxon_fuze_124px-nahled2.jpg 25.03.2013

MAXON ohlašuje strategickou alianci s Adobe

Těsnější forma spolupráce mezi firmami MAXON a Adobe přinese uživatelům zcela novou úroveň tvorby digitálního obsahu.

cinema4d_hotnews03_13_124px-nahled2.jpg 22.03.2013

OctaneRender pro CINEMU 4D ohlášen!

Máme pro vás velmi zajímavou zprávu. Pro CINEMU 4D byl uvolněn plugin integrující renderovací systém OctaneRender přímo do CINEMY 4D. Plugin byl vyvinut nezávislým tureckm vývojářem Ahmetem Oktarem, který vytvořil plně integrované řešení v nám tak známém prostředí.

cinema4d_24_124px-nahled2.jpg 21.03.2013

CINEMA 4D R14 – globální iluminace a osvětlení interiéru

Jsme v závěru, bylo to dlouhé putování, ale dnešním dílem můžeme zcela jednoznačně říci, že popis CINEMY 4D R14 je za námi. A končí tématem, na které se mnozí ptali. Osvětlením interiéru pomocí systému map radiozity a metody QMC.

cinema_14_3_13_124px-nahled2.jpg 14.03.2013

CINEMA 4D R14, globální iluminace

Podtitul tohoto článku by mohl znít Jak vylepšit osvětlení za využití HDRi map a iluminačních ploch. A odpověď podaná rovnou v nadpisu by zněla – pomocí nastavení diskrétních vzorků.

cinema4d_22_124px-nahled2.jpg 28.02.2013

CINEMA 4D R14 – globální iluminace

Přesněji globální iluminace, Quasi Monte Carlo a mapy radiozity – rychlý start. Poslední razantní novinka CINEMY 4D R14 je konečně na pořadu dne. A abyste si ji mohli potenciálně vyzkoušet, začneme rovnou akcí namísto suchopárného vysvětlování...

cinema4d_kaustika_124px-nahled2.jpg 21.02.2013

CINEMA 4D R14, kaustika

Blížíme se k cíli, novinkám ve výpočtu. A dnes si uděláme maličký předkrm ve formě zhodnocení zásadního zrychlení, které se odehrálo ve výpočtu kaustických jevů založených na využití světel.

cinema4d_20_124px-nahled2.jpg 18.02.2013

Cinebench 11,5 – na hranici, s kacířem! Zhodnocení benchmarku z pohledu dneška...

Cinebench R11,5 je už dlouhá léta, však si sami vzpomeňte z jaké verze CINEMY 4D vychází, etalonem výkonu v 3D aplikacích. A to nikoli jen pro samotnou CINEMU 4D, ale množství renderovacích farem výkon svých stanic dokumentuje právě tímto etalonem. Otázkou ale je, nakolik je dnes ještě relevantní. Kacířská myšlenka. Přesto neodvolám. Průvodcem nám budou procesory AMD, zejména FX 8350 doprovázený Thubanem 1100 a dvěma Opterony 6272.

cinema4d_17_124px-nahled2.jpg 24.01.2013

CINEMA 4D R14, sculpting (1)

Novinka co nešla přehlédnout. Novinka? No, už si tuto aktuální verzi zkoumáme přes čtyři měsíce, tedy novinka to až tak není. Ale na tom dlouhém výčtu je alespoň patrné, že se jedná o opravdu masivní update. Dnes se podíváme na možnosti sculptování, zejména na obecný způsob práce a nastavení základních parametrů nástrojů.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: