Terragen a Cinema 4D R8.x - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Terragen a Cinema 4D R8.x

27. ledna 2004, 00.00 | Že je Terragen výborný nástroj pro tvobu krajin je bez diskuze. Ale jak jeho krajiny včlenit do Cinemy 4D? Pomocí pluginu Terra4D to jde.

Na internetu se objevil velmi zajímavý plugin, který umožňuje vzájemnou kooperaci výborného sharewarového (v základní verzi freewarového) fraktálového generátoru krajin Terragen a programu Cinema 4D R8. Tato vzájemná spolupráce je v zásadě možná v několika úrovních skrze plugin, který se standardním způsobem nainstaluje do adresáře pluginů programu Cinema 4D.

První úrovní a také první položkou je možnost naimportovat do CINEMY 4D polygonový model krajiny, vytvořené v Terragenu. Nadále tedy lze v Cinemě velmi snadno využívat Terragen coby výkonný "externí plugin" pro tvorbu krajin. Nesmíme tedy zapomenout na to, že se v Terragenu krajina exportuje samostatně! Bohužel prozatím nelze z Terragenu exportovat povrchy, které jsou i přes svůj mírně rozfragmentovaný vzhled zejména při celkových pohledech na scénu velmi efektní. Ono to ale není až zas tak potřeba, ale k tomu ještě dojdeme.
Druhou úrovní, kterou plugin v Cinemě nabízí je generátor polohy slunce, kamery, cílového bodu pro kameru a vodní hladiny (do tohoto generátoru lze importovat parametry scény Terragenu). Pro tvorbu těchto objektů se využívají běžné objekty programu, přičemž jediný rozdíl je v tom, že se jim přiřadí specifická vlastnost, která definuje jejich jistou spojitost s Terragenem. Tato spojitost sice není na první pohled zřejmá, ale o to více překvapí! Postup práce je nyní takový, že se v Cinemě předpokládá vytvoření všeho, co má být ve scéně vytvořené, protože všechny objekty, včetně cílového bodu kamery, kamery samotné a slunce můžeme samozřejmě v Cinemě naanimovat. Máme-li scénu připravenou, nastavené animace kamery atd. (kamery a ostatních objektů, majících nastavenou vlastnost definující jejich spojitost s Terragenem), můžeme všechna tato nastavení pomocí pluginu ze Cinemy exportovat do formátu skriptu Terragenu. Tento skript se v Terragenu načte, přičemž bychom měli mít otevřenou stejnou krajinu, jakou jsme předtím exportovali do Cinemy, a nastavíme li render celé animace, začnou se vypočítávat všechny snímky animace krajiny, podle nastavení prvků této animace v Cinemě. Vytvoříme tím tedy animaci okolí, která detailně koresponduje s animací scény v Cinemě. Co nám tedy nadále brání v tom, abychom tuto skutečnost využili. V Cinemě si vytvoříme objekt pozadí, přičemž nemusím zajisté zdůrazňovat, že výsledná animace pozadí by měla být stejně velká jako formát koncové animace, načež na tento objekt pozadí nastavíme materiál, ve kterém se bude přehrávat vytvořená animace okolí. Nyní lze vytvořit koncovou animaci, a to tak, že využijeme stejná nastavení kamery a světla, která byla použita pro export do Terragenu a také vlastností Kompozice. Pomocí kompozice zajistíme vrhání stínů na terén (naimportovaný z Terragenu), přičemž tento terén nebude sám o sobě v renderu ze Cinemy viditelný, proč také, je tam přeci již z renderu Terragenu! Dále můžeme nastavit jak na terén tak na oblohu materiály, které alespoň částečně odpovídají pozadí animace z Terragenu, aby byla iluze dokonalá, přičemž i obloha by byla pomocí vlastnosti Kompozice skryta pohledu kamery, ale nikoliv paprsků. Toť vše.

Díky popsanému principu je výsledkem takřka dokonalá animace, ve které jsou využity výborné možnosti Terragenu coby generátoru okolí a Cinemy jako modelačního, materiálového a kompozičního programu. Postup je sice mírně kostrbatý a zdlouhavý, zejména díky fakticky dvojitému renderu (okolí v Terragenu a celé scény v Cinemě), ale výsledky jsou skutečně velmi dobré a co hlavně, odpadají problémy s fotografiemi na pozadí a jejich spojováním do panoramat. A to už stojí za úvahu. Na něco jsme zapomněli, no jistě, adresa na které plugin naleznete je http://www.future-bytes.com, přičemž plugin, jak bylo již napsáno, spolupracuje se Cinemou 4D R8.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: