Cinema 4D6 – Modelace lampy - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Cinema 4D6 – Modelace lampy

2. srpna 2005, 00.00 | V dnešní tutoriálu si společně vymodelujeme starou lampu. Při práci budeme hlavně využívat funkce rotace NURBS. Tento tutoriál není složitý, takže i začátečník by ho měl zvládnout.

V dnešní tutoriálu si společně vymodelujeme starou lampu. Při práci budeme hlavně využívat funkce rotace NURBS. Tento tutoriál není složitý, takže i začátečník by ho měl zvládnout.

Modelování

Začneme modelováním podstavce. Přepneme se do pohledu 4. Nyní vložíme Bezeriérovu křivku a pokusíme se vytvořit podobný objekt.

Pokud máte, vložíme do scény rotace NURBS (Lathe) a přesuneme pod něj křivku.

Ještě zůstaneme v pohledu 4 a vytvoříme B-křivku, která by měla vypadat asi takhle.

Aby byl kloub tlustý, vložíme do scény kružnici a přepíšeme hodnoty souřadnice takto (Pozice si nevšímejte):

Ještě nám zbývá udělat poslední krok. Musíme vložit protažení NURBS a dát pod něj křivku s kružnicí.

Pokud se mnou držíte krok, můžeme se pustit do tvoření krytu žárovky. Stále zůstaneme v pohledu 4 a vytvoříme u osy pomocí B-křivky podobný objekt.

Teď ještě vložíme rotaci NURBS a pod něj dáme křivku.

Označíme rotaci NURBS s křivkou a zapneme editaci objektu (k modelování). Pokud máte, přesuneme rotaci pod konec ramene a nastavíme hodnoty rotace (Pozice si neměňte, protože nemusíte mít stejné souřadnice objektu jako já).

Poslední, co budeme modelovat, je žárovka. Klikneme na kubickou křivku a vytvoříme podobný objekt.

Vložíme do scény rotaci NURBS a pod něj křivku. Označíme rotaci s křivkou a zapneme editaci objektu (k modelování). Pokud máte, poté upravíme hodnoty souřadnice takto:

Jako následující krok přesuneme rotaci pod kryt.

Pokud máte, pustíme se do vytváření textur.

První textura bude na podstavec a kryt žárovky (klikneme v materiál na soubor - nový materiál). Upravíme pouze hodnoty barvy takto: R 100%, G 100%, B 100%, jas 20% a zavřeme.

Další textura bude na rameno světla. Vytvoříme novou texturu a upravím hodnoty barvy následovně: R 100%, G 100%, B 100%, jas 80% a zavřeme.

Poslední textura bude nejsložitější. Nyní musíme vytvořit žárovku. Vložíme nový materiál a upravíme hodnoty barvy takto: R 95%, G 100%, B 100%, jas 98%. Teď zaškrtneme průhlednost a upravíme hodnoty: R 95%, G 100%, B 100%, jas 80% a ještě zvětšíme lom světla na 1,26 a zavřeme.

Tak a teď už jen vložíme textury k objektům.

Už zbývá jen vyrenderovat lampu. Doufám, že se vám tutoriál povedl a zároveň mi nezbývá nic jiného, než popřát do budoucna hodně povedených modelů a pevných nervů.

Miroslav Tkadlec ml.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: