3D fotomontáž - 3DSMax - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

3D fotomontáž - 3DSMax

3D montáž

19. března 2001, 00.00 | Stíny, zakomponování dalších objektů, barevné efekty, tedy montáž a to celé v 3D Studiu.

Tak v tomhle obrázku je něco navíc, co v něm nebylo. Je to kravka? Alieni? A nebo KONVICE?? Já vím, že je to to těžké, ale C je správně. Původní obrázek obsahoval vše kromě konvice a stínu. Tyto objekty byste do fotografie dostávali asi velice těžko - kdybyste měli udělanou konvici, složitě byste museli v nějakém 2D programu objekt zakomponovávat, nehledě na to, že stín a barva osvětlení by chyběly. Takže - jak na to v 3D Maxku?

Nejprve si musíme požadovaný obrázek zobrazit v perspektive view jako pozadí - v nabídce Views/Background Image vybereme zdroj - BG source/Files...

Přesvědčte se, jestli je Viewport nastaven na Perspective a Display Background je zapnut.

Teď si v Top framu vytvořte přibližně na středu objekt Box a na něm stojící konvici

Aby fotomontáž vypadala přesvědčivě, musíme se strefit do perspektivy našeho obrázku, takže musíme nastavit Perspektive view, aby se nám pohledová mřížka kryla s horizontem obrázku. Pomocí rotace, zoomu a posunu nastavte pohled přibližně takto:

Dejte pozor, aby konvice nezasahovala do nějakého objektu na obrázku.

Prohlédneme si obrázek a zjistíme, jak byl nasvícený - v našem případě autor nasvítil scénu nahoře zleva a světlo má modrou barvu. Takže naše konvice musí být nasvícena obdobně. Vytvoříme si světlo - target spot a nastavíme ho do optimální polohy. Nejpřesněji a nejrychleji je dobré si vybrat některý z viewportů, který potřebujeme nejméně a změnit si ho na spotligth view

S označeným světlem klikněte na záložku Modify a v objevivší se nabídce najděte gadget na změnu barvy světla a nastavte světle modrou.

Teď přijde vlastně celá ta finta - označte si box a spusťte Material Editor. Klikněte na type - normálně je tam nastaven Standard

Ten změňte na Matte/Shadow - v parametrech zaškrtněte Receive shadow. Tímto jsme udělali z naší krabice pro rendering neviditelný objekt, který ovšem přijímá stíny.

Poslední třešničkou na dortu je dodání Enviromentální mapy, což je v překladu náš obrázek v pozadí. Pro toho, kdo neví, jak na to: postup jsem uvedl v mém předchozím tutorialu Mořská hladina a nachází se někde kolem.

Mnoho úspěchů s retušováním fotografií a jen tak pro inspiraci - už dlouho nebyla v televizi nějaká autentická fotografie zachycující letící Emzáky :)

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: