3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

Kterým směrem? Třeba tudy, ostatně, ArrowMaker pro CINEMU 4D ukazuje směr

11. března 2010, 00.00 | Pamatujete dětskou hru, kdy se z různých předmětů skládaly na cestách i mimo ně šipky a druhé družstvo pronásledovalo po těchto šipkách první skupinu? A na konci byl znak „hledej“, protože účelem bylo, samozřejmě, nenechat se najít. A my si dnes najdeme příjemný plugin na šipky. Zdarma, protentokrát.

 

 

 

3ds MAX tutoriál: Megafon (2/2)

9. března 2010, 00.00 | Tak jsme zde opět u modelování našeho megafonu v 3ds MAX. Co nás čeká? Začneme otexturováním celého modelu, ne však obrázkovou texturou. Půjde spíše o vytvoření tzv. Texture Shaderu (povrch s parametry jako průhlednost, lesk, zvlnění atd...). Dále se podíváme na vytvoření modelu, který nám bude tvořit pozadí renderovací scény a bude se od něj odrážet světlo, aby scéna vypadala věrohodněji. Potom vytvoříme světla a podíváme se na nastavení renderu.

 

 

 

3ds MAX tutoriál: Megafon (1/2)

3. března 2010, 00.00 | Tak jsme tu opět po delší době zpět u dalšího tutoriálu o 3ds max. Dlouho sem přemýšlel o tématu, které by čtenáři z funkcí 3ds MAX ukázalo něco nového. Nakonec jsem se rozhodl, že budeme probírat tvorbu megafonu. Při tvorbě totiž použijeme funkce z roletky Modifier List, ve které, jak jsme zjistili v minulých tutoriálech, je mnoho šikovných a užitečných modifikátorů, neboli funkcí. Tutoriál je vhodný i pro začátečníky.

 

 

 

Kytara, akustická a trochu jinak (9)

25. února 2010, 00.00 | V prvé řadě omluva. Náš návod se v oblasti modelování velmi protáhnul, pravda, ale je také velmi komplexní a množství technik, které jsme si mohli vyzkoušet, je, při zpětném pohledu, bezprecedentní. Dnešní opravdu olbřímím dílem si modelování dokončíme. Délkou dílu to budou vlastně díly tři, ale nemůžeme stále okupovat s jedním tématem, i když rozsáhlým. Dnešní heslo tedy zní, kytara, model naposledy!

 

 

 

Blender 2.5: velký krok vpřed (část 1.)

17. února 2010, 00.00 | Ať už se to uživatelům Blenderu líbí nebo ne, 24. 11. 2009 vyšla přelomová verze Blenderu 2.5 Alpha 0 a přináší s sebou spoustu změn, na které si můžeme buď zvyknout, nebo přestoupit na jinou loď. Dnes se podíváme na některé z novinek a zároveň započneme sérii článků týkajících se Blenderu 2.5.

 

 

 

Blender tutoriál: Animace mimiky obličeje v Blenderu (2. část)

15. února 2010, 00.00 | Z minulého dílu máme základ vytvořen, nyní se pustíme do zbytku obličeje, který se na výrazu ve tváři podílí nejvíce. Vymodelujeme čelo a s ním pohyb obočí, tváře, potažmo koutky úst, a horní i spodní ret. Samozřejmě bychom mohli vytvořit i možnost krčit nos a podobně, ale věřím, že po dokončení tohoto tutoriálu by to každý zvládl i sám. Tolik tedy k úvodu a nyní se dejme do toho!

 

 

 

Cinapsis, míti vše pod rukou

11. února 2010, 00.00 | Říká se, že není potřeba vše umět zpaměti, že je důležité vědět, kde to můžeme najít. Nejsem zcela o tomto tvrzení přesvědčen, kdo něco neví netuší, co že má hledat, neb neví, na co se má vlastně zeptat. Ale pokud víme, co chceme najít, je samozřejmě pravdivé. A pak toto tvrzení můžeme aplikovat také na plugin Cinapsis pro CINEMU 4D, který vyvinulo studio at2, dříve BlackStar solutions.

 

 

 

Blender tutoriál: Animace mimiky obličeje v Blenderu (1. část)

9. února 2010, 00.00 | Každý, kdo se zabývá animací postav, jistě někdy potřeboval ztvárnit emoce své postavy. Tyto lze vyjádřit i pomocí pohybu těla, ale nejúčinějším je využití obličeje. V tomto dvoudílném článku se budeme zabývat právě vytvořením této mimiky. Tutoriál by měl zvládnout i méně zdatný uživatel, pokud má alespoň základní znalosti ovládání Blenderu.

 

 

 

Avatar a Run for the Artefact: Goliáš a David počítačové animace

8. února 2010, 00.00 | Současný filmový hit za stovky milionů dolarů a krátká 3d animace, vytvořená talentovaným animátorem ve volném čase. Tvorba těchto dvou projektů se většině případů diametrálně odlišuje, zároveň ale vykazuje leckdy překvapivě podobný pracovní postup, o čemž pojednává tento článek.

 

 

 

TrueSymmetry – tak trochu lepší symetrie?

4. února 2010, 00.00 | Nevím, jestli jste si toho také všimli, ale v poslední době se vyrojila poměrně slušná řádka zajímavých nástrojů na symetrii, které doplňují jistou mezeru, kterou, jak si musíme poměrně kriticky přiznat, vytváří stávající systém symetrie (neplést se zrcadlením), implementovaný v CINEMĚ 4D již po dlouhá léta. Existují ale alternativy a jednou z nich je volně šiřitelný plugin TrueSymmetry.

 

 

 

Strana výpisu

... 28 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: