3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Reference shader 2.1, povedená aktualizace

24. července 2009, 00.00 | Při nedávno zveřejněné recenzi referenčního pluginu shaderů CINEMY 4D jsem byl do značné míry kritický, protože nástroj je to vcelku efektní, ale přesto zejména podpora v oblasti VRayforC4D nebyla taková, jakou bych předpokládal. Právě vydaná aktualizace je ale velmi povedená a v zásadě eliminuje mé dřívější výtky...

 

 

 

Hard-surface Modeling v 3ds Max: Část první

23. července 2009, 00.00 | V tomto tutoriálu se podíváme na základy modelovací techniky zvané hard-surface modeling, kterou využijete především při tvorbě hi-poly modelů. Každý, kdo to myslí s 3D grafikou alespoň trochu vážně, by měl tuto techniku dříve či později zvládnout. V tomto tutoriálu se můžete dozvědět cenné základy, které v dalších dílech seriálu dále rozšíříme.

 

 

 

Blender tutoriál: Větrný mlýn

21. července 2009, 00.00 | Dobrý den, vítám vás u svého prvního 3D tutoriálu. Dnes si vyzkoušíme tvorbu větrného mlýnu. Pro jeho realizaci použijeme zatím poslední verzi programu Blender. Návod je vhodný i pro nepříliš zkušené uživatele.

 

 

 

Strata Enfold 3D CX 1.0: design skládanek a krabic v prostředí Adobe Illustratoru

20. července 2009, 00.00 | Zabýváte se designem obalů různých krabicových obalů, či skládanek a potřebujete mít přehled nejen nad jejich vizuální podobou, ale také nad jejich přímým sestavením, slepením a propojením jednotlivých částí krabice, to vše navíc s průběžnou kontrolou výsledné 3D podoby vytvářené skládanky? Pak se vám určitě bude líbit profesionální a navíc poměrně unikátní plugin Enfold 3D CX, jehož autory jsou známé společnosti Strata a Esko.

 

 

 

Maxon tají, ostatní předvádějí...

16. července 2009, 00.00 | Jsme asi před dalším krokem, ostatně Siggraph se blíží a s ním i sny a očekávání, cože bude nového, a zda bude vůbec něco nového. Je ale pravdou, že kalendář je neúprosný a Maxon se přece jen chová podle kalendáře (i když s drobnými časovými výkyvy). Tedy uvidíme, musíme se nechat překvapit. Maxon je tajemný jako hrad v Karpatech. To vývojáři pluginů podstatně méně. A že ty vlaštovky vypadají na první pohled výborně je nabíledni.

 

 

 

Kompletní animace v Blenderu podruhé (3. část): Mimika a dokončení rigu

14. července 2009, 00.00 | V uplynulých dvou dílech našeho seriálu jsme vytvořili postavičku jménem Steve, otexturovali ji a vytvořili rig na nohou. V dnešním díle Steva nachystáme pro animaci, což znamená dokončení rigu na zbytku těla a vytvoření mimiky.

 

 

 

Paint on Surface 1.6, jednoduše a efektivně, druhý díl

9. července 2009, 00.00 | V úvodním díle jsme si popsali základní použití pluginu Paint on Surface pro CINEMU 4D a velmi podrobně jsme se věnovali základnímu nastavení stejnojmenného objektu v hlavním režimu Paint. Zbývají nám ale i další režimy práce, další záložky a popravdě, i další nástroj.

 

 

 

Paint on Surface 1.6, jednoduše a efektivně, první díl

2. července 2009, 00.00 | Umístit nějaké instance na povrchu objektu je otázkou naprosto praktickou, avšak bez modulu MoGraph, či jiných nástrojů (stará Jenna, například, ale i Thinking Particles a další), poněkud pracnou. Tuto oblast velmi efektivně řeší plugin Paint on Surface německého vývojáře Daniela Schilda, který ale řeší i jinou oblast, retopologizaci povrchu přímo v CINEMĚ 4D.

 

 

 

Poprvé i naposledy, závěrečky z druhé strany a krátký film Kateřiny Tribulové

25. června 2009, 00.00 | Měl jsem tu příležitost, že jsem se jako oponent zprostředkovaně zúčastnil závěrečných zkoušek na vyšší odborné škole Václava Hollara, která je tématicky navazující institucí střední umělecké školy Václava Hollara. Hodnotit jsem měl dvě práce a nutno říci, že obě byly zajímavé. A minimálně první z nich bychom neměli minout.

 

 

 

3ds Max tutoriál: Modelování kytary (4. díl)

23. června 2009, 00.00 | Vítejte u čtvrtého, závěrečného dílu seriálu o modelování elektrické kytary v programu 3ds Max. Dnes vytvoříme několik posledních doplňků, jako jsou čepičky potenciometrů, nebo ladicí mechaniku.

 

 

 

Strana výpisu

... 34 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: