3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

MattePainting

 

 

 

Matte Painting: Umění moderní krajinomalby

24. srpna 2009, 00.00 | Viděli jste v poslední době nějaký film, který vás svou vizuální stránkou zaujal a ohromil? Téměř jistě v něm velkou roli sehrál právě matte painting. Zkrátka, ať už se jedná o fantaskní sci-fi výjevy nebo okouzlující světy fantasy se svými tajemnými hrady a osobitou atmosférou, současní filmaři se bez této techniky neobejdou. Pojďme odhalit její triky a podívat se pod pokličku hollywoodských trháků.

 

 

 

Zpátky do školy a s plnou brašnou, ohlédnutí za výukovými videi CINEMY 4D

20. srpna 2009, 00.00 | Asi každá z aplikací poslední dobou bere útokem různé způsoby výchovy svých vlastních klientů a pryč jsou doby, kdy komunita žila jen tím, co si sama připravila a vytvořila. Na jednu stranu je to jistě dobře, ale na stranu druhou se tato skutečnost projevuje i jistou leností a menší aktivitou jednotlivých koncových uživatelů, jejich ochotou se na tvorbě výukových materiálů podílet. Nemá ale cenu tuto skutečnost nějak rozebírat, je to prostě fakt a když už máme k ruce ta kvanta možností, je dobré vědět, kde je můžeme nalézt.

 

 

 

Adobe After Effects tutoriál: Stavba stylizovaného města

18. srpna 2009, 00.00 | I tentokrát zavítáme v Adobe After Effects do 3D prostoru, abychom si ukázali, jak snadno se dají vytvořit komplexní animace jen za pomoci několika jednoduchých animovaných prvků. Stavění nikdy nebylo tak snadné.

 

 

 

Smith Micro Poser 8.0: postavte si vlastního člověka

17. srpna 2009, 00.00 | Animace a vizualizace pro web, tisk a video produkci spojené především s vytvářením animovaných postav jsou úkolem 3D modeleru Poser, který existuje ještě v rozšířené profesionálně orientované verzi Poser Pro. V obou případech se jedná o komplexní řešení na tvorbu virtuálních lidských postav, které lze na scéně zkombinovat například se zvířecími figurami a dalšími 3D objekty. Popis stěžejních funkcí i novinek v obou verzích aplikace najdete v článku.

 

 

 

Krvinky? Ano, krvinky.

13. srpna 2009, 00.00 | Poslední dobou čerpám inspiraci z diskuzí a otázek uživatelů. Nejinak tomu je dnes, kdy se opět budeme věnovat otázce animací a to animací částic, které proudí v nějakém řečišti. Například tepnou. A abychom pokryli co největší možnou obec CINEMY 4D, použijeme pro vytvoření relativně obvyklý, i když málo využívaný, modul Thinking Particles.

 

 

 

Hard-surface Modeling v 3ds Max: Část druhá (Dalekohled – modelování)

11. srpna 2009, 00.00 | V druhém dílě seriálu o hard-surface modelingu využijeme základy z předešlého dílu k tvorbě dalekohledu a naše znalosti si tak ještě rozšíříme. Dnes se budeme zabývat jen modelovací částí, příště si ukážeme jak model otexturovat, nasvítit a vsadit do jakés takés scény.

 

 

 

Animace tankového pásu, od píky a na díly (2)

6. srpna 2009, 00.00 | Připraveni a vyzbrojeni základními informacemi nás dnes čeká samotná tvorba pásu ve velkém a za využití dvou technologií. Téma si vyzkoušíme za pomoci knihovny MoXPig a také modulu MoGraph. Obě samozřejmě v CINEMĚ 4D.

 

 

 

Animace tankového pásu, od píky a na díly (1)

30. července 2009, 00.00 | Jsem občas kritizován za to, že se více, alespoň poslední dobou, věnuji recenzím a méně návodům. Dnes to snad alespoň částečně napravím a podíváme se na jedno populární téma, animaci tankového pásu v CINEMĚ 4D a to ze všech stran. Návod je určen zejména začínajícím uživatelům.

 

 

 

Reference shader 2.1, povedená aktualizace

24. července 2009, 00.00 | Při nedávno zveřejněné recenzi referenčního pluginu shaderů CINEMY 4D jsem byl do značné míry kritický, protože nástroj je to vcelku efektní, ale přesto zejména podpora v oblasti VRayforC4D nebyla taková, jakou bych předpokládal. Právě vydaná aktualizace je ale velmi povedená a v zásadě eliminuje mé dřívější výtky...

 

 

 

Strana výpisu

... 33 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: