3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Vladimíra Šoltyse?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

Blender 2.5: Kouř a volumetrické materiály

1. července 2010, 00.00 | S verzí 2.5 přišly nové možnosti ohledně nastavování materiálů a především nový simulátor kouře. Jak se dnes přesvědčíme, lze dosáhnout o několik řádů přesvědčivějších simulací, než s particly z dřívějších verzí.

 

 

 

Autodesk Maya 2011: Skákací žabka, díl třetí – materiály, textury, nasvícení a animace

29. června 2010, 00.00 | Minule jsme dokončili modelování naší žabky a dnes je na čase ji oživit. Prvním krokem bude přidání materiálů a textur, přičemž se seznámíme se základy Hypershade editoru. Poté vytvoříme a nasvítíme jednoduché prostředí, ve kterém se bude žabka pohybovat v závěrečné části tohoto článku, kdy se naučíme, jak vytvořit jednoduchou animaci.

 

 

 

MakeHuman: generátor 3D postav

24. června 2010, 00.00 | Pokud se pohybujete v oblasti 3D grafiky, jistě jste se setkali s potřebou přidat do scény postavu. Tuto problematiku (kromě toho, že si postavu sami vymodelujete) řeší několik softwarů, které jsou však většinou poměrně drahé. Naštěstí ale existuje i projekt MakeHuman, který dokáže generovat postavy zcela zdarma. Bližší představení daného softwaru přinášíme v tomto článku.

 

 

 

Autodesk Maya 2011: Skákací žabka díl druhý: modelování – dokončení

21. června 2010, 00.00 | Vítejte u dalšího dílu našeho tutoriálu o modelování skákací žabky v programu Autodesk Maya 2011. Minule jsme vymodelovali horní část naší žabky, dnes model dokončíme.

 

 

 

3D-Coat 3.3 a rendering

17. června 2010, 00.00 | 3D-Coat nám opět pokročil do další verze, tentokráte s označením 3.3 a plnou podporou ultramoderní technologie Ptex. Tu si ale necháme někdy na příště, dnes se budeme věnovat přeci jen něčemu jinému. A to renderingu. 3D-Coat  totiž již delší dobu obsahuje docela zajímavý, i když jednoduchý, renderovací systém a ten jsme si prozatím neprozkoumali. Chybu napravíme...

 

 

 

Autodesk Maya 2011: Skákací žabka, díl první – modelování

15. června 2010, 00.00 | Minule jsme si představili novinky v programu Autodesk Maya 2011, dnes si tentýž nástroj vyzkoušíme v praxi. Začneme krátký seriál, určený především začátečníkům, ve kterém probereme základy ze všech hlavních oblastí Mayi, od modelování po animaci.

 

 

 

3ds Max: Světelné a kamerové efekty v noční scéně

8. června 2010, 00.00 | Vítejte u tutoriálu, který se pokusí mírně pokročilým uživatelům programu 3ds Max přiblížit možnosti, jakým způsobem nastavit standartní světla a jak rozšířit jejich vlastnosti o efekty typu Volume Light, Projector Map nebo o efekt kamerové čočky Glow při osvětlování tajemné noční místnosti.

 

 

 

Tečeme v Blenderu 2.5 Alpha 2

27. května 2010, 00.00 | Vážení čtenáři, vzhledem k množícím se dotazům na simulaci kapalin v Blenderu se v dnešním článku zaměříme na toto ožehavé téma a vše si přitom budeme předvádět ve verzi 2.5, byť Blenderovský simulátor kapaliny je jednou z oblastí, která zatím od verze 2.49 neprodělala žádné výrazné změny. Dnes se ostatně přesvědčíme o tom, že z kvalitativního hlediska není příliš nutno něco měnit.

 

 

 

Autodesk Maya 2011: co přináší nového?

14. května 2010, 00.00 | Začátkem března společnost Autodesk oznámila vydání nové verze populárního modelovacího a animačního nástroje Maya. Pojďme se podívat, co tato nová verze přináší.

 

 

 

Návrat světel? Proč ne.

13. května 2010, 00.00 | CINEMA 4D a její systém globální iluminace má, stejně jako ostatní systémy, svá pravidla a doporučení. Jedním z těchto doporučení může být také to, že pro osvětlení interiéru je lepší využít takzvané GI portály či iluminační plochy namísto plošných světel. A jedním z důvodů je fyzikální přesnost závislost celkové emise na velikosti takové plochy. To ale nemusí úplně platit, i světla mohou být fyzikálně přesná... Stačí si je naprogramovat.

 

 

 

Strana výpisu

... 26 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: