Terragen 0.9.19 volně ke stažení - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Terragen 0.9.19 volně ke stažení

27. listopadu 2003, 00.00 | Dne 24.11.2003 Planetside Software uvolnila ke stažení Terragen ve verzi 0.9.19. V našem článku se podíváme, co nového nám tato nová verze přináší.


Dne 24.11.2003 Planetside Software uvolnila ke stažení Terragen ve verzi 0.9.19. V našem článku se podíváme, co nového nám tato nová verze přináší.

Ještě než začneme s popisem této nové verze, tak ještě napišme adresu, kde lze tuto verzi stáhnout a popřípadě si i přečíst podrobný popis změn. Adresa je ZDE a velikost archivu se pohybuje kolem 2,8 MB. Instalace je naprosto pohodlná a bezproblémová a program je možno, bez nutnosti registrace, nekomerčně používat po libovolně dlouhou dobu.

První, co nám po spuštění programu padne do oka, je nové logo, které je od mistra tohoto programu Luca Bianca. Všem vřele doporučuji shlédnout jeho galerii, kterou najdete na adrese ZDE a která opravdu stojí za to.

A nyní již ke slíbenému popisu změn. Asi největší změny se dočkal „Water dialog“. Nebudeme zde popisovat změny v designu, které jsou ze všech změn v této verzi asi nejvíce znatelné. Pro nás jsou důležité změny funkcionální.

Přibyly zde funkce, které umožní uživateli přesněji definovat vlny na vodní hladině, které v této verzi nemusí být pravidelné, ale může se jejich velikost a vzhled náhodně měnit, což nám dává možnost vytvářet peřeje, či jiné vodní úkazy.

A mezi další patří i funkce, s jejichž pomocí uživatel snadno vytvoří zpěněnou vodní hladinu (viz obrázek v úvodu tohoto článku).

Další změna, která nastala v této verzi, je změna v editoru krajiny a materiálu. Ale vesměs se jedná o změny v designu a o posunutí programu k lepšímu a přehlednějšímu uživatelskému rozhraní.
Jediná opravdu důležitá změna v tomto modulu, je funkce Sculping Tool, která umožňuje uživateli ručně ořezávat, nebo vytvářet hory za pomoci jakéhosi štětce. Tato funkce již v minulých verzích implementována byla, ale v součastné verzi může uživatel pomocí „šoupátek“ měnit velikost štětce a intenzitu, s jakou bude štětec krajinu modifikovat.

Další, podle mně hodně podstatnou změnou, je předělání renderovacího algoritmu, který je v této verzi podstatně rychlejší, než ve verzích předchozích. Mezi další změny patří vylepšený anti-aliasing, který je ale k dispozici pouze pro registrované uživatele a dle autorů i jemnější výsledné stíny, což jsem ale nezkoušel.

Editor mraků doznal pár změn designu a jedné podstatné změny funkcionální. Ta podstatná změna, je to, že velikost oblohy není omezena na 10000, jako v minulých verzích, ale je bez omezení. To nám dává větší možnost při experimentování s parametry oblohy. A další příjemnou změnou je možnost udávat parametr „Altitude“ v metrech a ne v Terragen jednotkách.

Co říci závěrem. Nadšení, při stahování nové verze vystřídalo lehké rozčarování nad malým počtem implementovaných změn. Kromě zvýšení rychlosti renderingu a přidání nových atributů pro definování vodní hladiny, jsme se prakticky nedočkali žádných výrazných změn. Ale přese všechno, vývoj stále pokračuje a my můžeme jen doufat, že se jednou dočkáme Terragenu, kde nebude těžké vytvořit bujnou vegetaci, naimportovat objekty z 3D Studia MAX či vytvořit zapadající planetku nad obzorem.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: