Kovová lžíce ve 3DS Max - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Kovová lžíce ve 3DS Max

7. července 2000, 00.00 | 3DS Max disponuje mnoha modelovacími nástroji, dnes se budeme věnovat objektům Loft.

V kostce je postup vytvoření lžíce následovný: vymodelujeme 2D obrysy lžíce při pohledu z boku a shora a vytvoříme tři průřezy lžící (jeden základní, jeden v místě rukojeti a jeden v místě naběračky). Pomocí objektu typu Loft to vše potom zkombinujeme.

Tak tedy s chutí do toho a půl je hotovo. Vytvořte dva obrysy lžíce (pojmenuji je SHORA a Z BOKU) jako objekty Line ze skupiny Shapes. Použijte proporce skutečné lžíce nebo použijte mé obrázky: v browseru je uložte a otevřete v Maxovi jako pozadí viewportu (Views - Background Image..., potom klepněte na Files..., najděte obrázek a potvrďte OK). Obrysy nemusejí být stejně velké, Max si je přizpůsobí, ale musejí být uzavřené. Namalujte navíc prostou čáru, která bude sloužit jako základní kostra (pojmenujme ji CARA).

Po kliknutí na obr. získáte větší verzi.

Obdobným postupem vytvořte tři průřezy, ZAKLADNI, RUKOJET a MISKA. Malý obrázek opět obsahuje odkaz na větší verzi.

Tím jsou 2D objekty připraveny. Vyberte ZAKLADNI a vytvořte objekt Loft (v panelu Create je to samostatný typ). Potom klikněte na Get Path a vyberte CARA. Dostaneme základní, neopracovaný útvar Loft01. Vyberte ho a na panelu Modify vyberte ze skupiny Deformations příkaz Fit.

V dialogovémo kně zrušte Make Symmetrical (abychom mohli použít jiný shape na osu X a jiný na Y), klikněte na Display X Axis , na Get Shape a potom v nějakém viewportu na SHORA. Obdobně přiřaďte Z BOKU ose Y . Pokud zapnete zobrazení obou os , můžete zkontrolovat, že jsou shapy přiřazeny správně. Klikněte na Generate Path a okno zavřete, s Fit už jsme skončili.

Lžíce už dostává tvar, ale pořád chybí správné prohnutí v průřezu. To nastavíme v panelu Modify pomocí Path Parametrs.

Po délce lžíce se pohybujte šipkami (polohu reprezentuje malé žluté X), tlačítkem Get Shape "nasázejte" průřezy : na začátku lžíce (Path: 0,0) je už od začátku ZAKLADNI, další ZAKLADNI umístěte tam, kde se lžíce začíná ohýbat (u mě cca Path 68). Na cca 78 (nebo zkrátka v místě, kde už je vlastní "nádobka") a 100 zadejte MISKA. Max vytvoří v oblasti 68-78 plynulý přechod.

Aby byla lžíce ještě hezčí, umístěte na cca 20 a 60 RUKOJET. Na závěr lžící zjemněte: ve Skin Parameters nastavte Path Steps na přibližně 20.

Model lžíce je hotov. Zbývá už jen přiřadit materiál - viz obrázek. V Maps ještě zapněte Reflection: 62 a jako mapu použijte Raytrace.

Prostředí (Environment) přiřaďte nějakou vhodnou bitmapu, ať má lžíce co odrážet, nastavte nějaká světla, kameru ... a voilá:

Další relevantní články:

Modelování v 3DSMax - Sekání
Modelování v 3DSMax - Psaní textu
Modelování v 3DSMax - Kompozice
Modelování v 3DSMax - Blobs
Modelování v 3DStudiuMax - Tráva
Modelování v 3DStudiuMax - Mince
Modelování v 3DSMax - Plasmový oblouk
Rotační objekty v 3D Studiu Max
Modelování v 3DStudiu Max - Deformace
Modelování v 3DStudiu Max - Fragmentace
Modelování v 3DStudiu Max - větrný vír
Modelování v 3DStudiu Max - Stříkačka
Modelování v 3DStudiu Max - Exploze
Přírodní jevy v 3DS Max - DÍL 4.
Přírodní jevy v 3DStudiu Max - Vodní hladina
ATI RAGE Fury MAXX
Přírodní jevy v 3DS Max - 2.DÍL
Přírodní efekty v 3D Studiu Max - DÍL 1
Pracujeme v 3D Studiu MAX (8)
3D Studio MAX R3
Pracujeme v 3D Studiu MAX (7)
Trajektorie a klice v 3D Studiu Max
Pracujeme v 3D Studiu MAX (6)
Lokální změny povrchu (v 3D Max)
Pracujeme v 3D Studiu MAX (5)
Pracujeme v 3D Studiu MAX (4)
Pracujeme v 3D Studiu MAX (3)
Pracujeme v 3D Studiu MAX (2)
Pracujeme v 3D Studiu MAX (1)
Lom a odraz světla v 3D Studiu Max
Light* pro 3D Studio MAX
Effect* pro 3D Studio MAX
Paint* pro 3D Studio MAX
Optimální 3D laser skener pro 3D STUDIO MAX !
Plug-iny pro tvorbu stromů v 3D Studiu MAX a VIZ

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: