Co nového od společnosti Maxon? - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Co nového od společnosti Maxon?

19. dubna 1999, 00.00 | Výrobce známých programů Cinema 4D, 3D Painter připravil řadu novinek. Co od nich můžeme očekávat?

Firma Maxon Computer představila novou verzi svého 3D modelovacího a animačního programu Cinema 4D XL 6.0 s kódovým označením Amber. Zároveň byly předvedeny dvě další novinky - síťový renderer Cinema 4D Net a 3D Painter s kódovým označení Marvin. Všechny programy jsou zatím ve stádiu betaverzí a na trh budou uvedeny v průběhu tohoto roku.

CINEMA 4D XL 6.0 (AMBER)
Největší pozornost byla podle očekávání věnována nové Cinemě 4D, která obsahuje velmi širokou řadu zcela nových nástrojů a funkcí. Podstatných změn doznal hlavně modelář - nyní je podporováno modelování pomocí HyperNURBS. HyperNURBS pracují na podobném proncipu jako MetaNURBS v Lightwave a umožňují tedy snadné modelování složitějších objektů ze základních těles (krychle, koule atd.).

Model letadla vytvořený z krychle pomocí HyperNURBS.
Doba modelování cca. 5 minut.

Mezi další modelovací novinky patří:
- MetaBalls a MetaSplines pro snadné modelování a animování organických těles a částic
- nové deformační objekty bend, skew, rail (deformace tělesa podle křivky), taper, twist atd.
- symboly (vícenásobné použití jednoho objektu, při změně původního objektu se automaticky mění jeho kopie)
- omezení vlivu "bones" na vybrané body
- nůž na "řezání" těles
- snadnější výběr polygonů a bodů

Komplexního přepracování se dočkal také světelný systém, ve kterém přibylo na 50 nových elementů, včetně plošných nebo neonových světel a transparentních měkkých stínů. Malou ukázku možností práce se světly a stíny v nové Cinemě 4D můžete vidět na ukázce.


Ukázka použití nového parametru "noise" u světla. Všimněte si průhledného stínu.

Další novinky jsou implementovány v oblasti animací. Přibyla možnost animací jednotlivých bodů. Hlavní animační panel TimeLine byl upraven tak, aby umožňoval snadnější a rychlejší tvorbu animací. Nově je podporován motion sequencing/motion synthetising, vícenásobný výběr, integrace zvuku a práce ve vrstvách. Lahůdkou nejen pro pyrotechniky bude zcela nový generátor explozí s možností rozříštění objektů na jednotlivé díly a definice směru a rychlosti jejich pohybu.

Cinemu 4D XL bylo možno již v původní verzi rozšiřovat o další funkce pomocí plug-inů, napsaných v interním programovacím jazyce C.O.F.F.E.E. Verze 6.0 přináší kromě jiných vylepšení také možnost vytvářet po uživatelské stránce snadněji ovladatelné prostředí jednotlivých plug-inů s využitím nejrůznějších posuvníků, uživatelských tlačítek a oken s náhledy.

Cinema 4D XL 6.0 bude na trh uvedena ve druhé polovině rohoto roku a bude pracovat na platformách Windows 9x/NT a MacOS. Výpočetní algoritmy budou optimalizovány pro nové procesory Pentium III (KNI) and Motorola's G4 (Altivec). Vzhledem k velkému množství nových nástrojů a funkcí bude cena vyšší než u stávající verze. Všichni majitelé původní Cinemy 4D XL 5.2, kteří si program zakoupili po 1.4.1999 budou mít možnost pořízení upgradu na novou verzi za cenu doplacení rozdílu.

CINEMA 4D NET
Cinema 4D NET je síťový renderer určený pro majitele Cinemy 4D GO, SE nebo XL, který pro urychlení výpočtů 3D scén a animací využívá výkon jiných počítačů připojených v síti - a to jak klasické intranetové, tak dokonce i internetové síti ! Jako výpočetní stanice (slaves) mohou být využity libovolné počítače s Windows 9x/NT a MacOS, včetně multiprocesorových systémů. V blízké budoucnosti bude uvolněny také verze pro Linux, IRIX a další systémy (pro majitele originálních verzí zdarma). Správa síťového renderingu se provádí v okně webového prohlížeče - administrátor má přehled o připojených stanicích, prováděných úkolech, aktuálním stavem výpočtu (včetně náhledu na počítaný snímek) i případných chybách. Jednotlivé stanice může správce libovolně připojovat i odpojovat podle potřeby. Program bude na trh uveden ve druhém čtvrtletí tohoto roku.

3D PAINTER (MARVIN)
Na podzim přibude do nabídky firmy Maxon také 3D Painter pod kódovým označením Marvin. Tento program je určen pro přesné kreslení a mapování textur na 3D modely v reálném čase. Možnosti kreslících nástrojů jsou srovnatelné se špičkovými 2D programy. Přímo na model lze kreslit efekty transparence, bump mapy, highlights a glow. Podporována je práce ve vrstvách. 3D Painter výborně spolupracuje s tablety firmy Wacom a při kreslení umí využívat tlakově senzitivního pera. Samozřejmostí je integrace s Cinemou 4D, nicméně tento program budou moci bez problému využívat také majitelé jiných 3D programů. Marvin bude pracovat na platformách Windows 9x/NT a MacOS.

Další informace najdete na www.cinema4d.cz

Stanislav Szkandera

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: