A seminář pro 2D grafiky skončil? Neskončil - ještě postprodukce! - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

A seminář pro 2D grafiky skončil? Neskončil - ještě postprodukce!

2. prosince 2010, 00.00 | Seriál jsme ukončili vlastně dříve, než jsme měli. Vynechali jsme totiž jedno poměrně podstatné téma: postprodukční úpravu našeho dílka. Vrátíme se k rozdělané práci a tématu statického obrázku, a to do okamžiku, kdy stiskneme ono tajemné tlačítko „render“. Render proběhne, ale co s ním? A co když si jej připravíme tak, abychom jej mohli ještě doupravit ve Photoshopu? Proč ne.

Téma je tedy dáno. CINEMA 4D stejně jako ostatní 3D řešení má jednu opravdu podstatnou možnost. Rendering do vrstev, které jsou již předem připravené pro práci v Adobe Photoshopu. Soubor dnešního tématu si můžeme najít na stránkách www.c4dexchange.com a jedná se maličký obrázek stužky, což je téma veskrze sváteční.

05

Původní obrázek je poměrně jednoduchý, jeho pozadí je víceméně bílé (mírně zabarvené HDRi mapou, která se podílí na osvětlení), a sama stuha nevýrazná a mdlá. Nic, z čeho by měl být klient nadšený. Jenže my si umíme pomoci. Pokud nám CINEMA 4D umožní separovat si obrázek do vrstev, můžeme jeho jednotlivé složky upravovat přímo ve Photoshopu. A zde jsou již možnosti podstatně širší, a hlavně úprava je rychlejší než úprava celé scény ve 3D. Proč bychom si měli něco upravovat v renderingu, když si to můžeme upravit až následně a rychleji. Důležitý je, samozřejmě, výsledek.

02

Samotný návod je velmi jednoduchý a projdeme si v něm vše podstatné, co bychom měli v případě renderingu do vrstev vědět. Naučíme se, jak si rendering do vrstev připravit, jak si můžeme generovat (jeden z možných postupů) masky různých objektů, které nám pak ulehčí výběry a následné úpravy ve Photoshopu, a také - i když jen letmo - zmíníme možnost renderovat jednotlivá světla jako separátní passy (až tři).

03

04

Druhý díl začíná tam, kde první skončil. Tedy v okamžiku, kdy nám CINEMA 4D vyrenderuje jednotlivé vrstvy. V prvé řadě zjistíme, že passy CINEMY 4D skutečně odpovídají vrstvám Photoshopu, a to včetně krytí, které jsme si mohli otestovat již v prohlížeči obrázků CINEMY 4D. A také si najdeme masku naší stužky.

05

Bohužel, nic není bez problémů, a tak zjistíme, že ve vyhlazování a přechodových partiích jednotlivých vrstev mohou vznikat (zejména při násobených a dramatičtějších interakcích) obrysové linky. Na stínu, který může také uvedený problém způsobit, si ukážeme, jak lze danou situaci vyřešit. A pak už jen budeme upravovat, například vrstvami úprav. Bude to ostatně velmi snadné a půjde jen a pouze o hraní - ostatně, nemusíme nic vybírat, a tak je změna pozadí a obarvení stuhy otázkou několika mála minut.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: