NVidia se dotýká budoucnosti, střípky týkající se CG z NVidia GPU technology conference - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kdo je autorem výstavy obrazových fotografií „Očima Hanse Christiana Andersena“?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

NVidia se dotýká budoucnosti, střípky týkající se CG z NVidia GPU technology conference

NVidia

28. března 2014, 19.18 | Na GPU Technology Conference byly před několika dny uvedeny novinky a vize společnosti NVidia, které se v plné míře mohou dotknout jak současné, tak hlavně budoucí produkce. Zejména v oblasti výpočetní.

Určitě by nebylo dobré tyto novinky minout! A nejenom to, na stejné konferenci byl ohlášen také nový Octane 2.0! 

GeForce Titan Z

GeForce Titan Black je současnou jednočipovou vlajkovou lodí NVidia, jedná se o plně osazené jádro GK 110 s 6 GB RAM je v současné době tím nejlepším řešením (a finančně dostupným), které lze pro výpočet CUDA pořídit. 

Pokud si představíme, že kartu spárujeme do dvojítého monstra, celkově s 12 GB RAM (ale pozor, nevěřím tomu, že lze překonat limit, tedy klíčové pro výpočet je limit 6 GB na jedno jádro), máme fascinující výpočetní řešení. Pravda, velmí drahé a je otázkou, zda je z pohledu koncového uživatele  výhodnější využít již připravené řešení Titan Z a nebo jednoduše využít karty dvě. Samozřejmě však chápu, že v případě super výpočetního řešení (Iray, Octane, Thea a další), kdy nejsou finance limitující je výhodnější do jednoho stroje dát dvě tato monstra (v dobrém smyslu), než 4 samostatné dvouslotové karty, které se již na běžnou desku asi stěží vejdou... Ono výpočet je často možné distribuovat po síti, ale když jde o reaálnou odezvu, tak i síť může být limitem...  

Oficiálně samozřejmě nikdo nepotvrdí, že se jedná o výpočetní kartu. Na stranu druhou, i NVIDIA CEO Jen-Hsun Huang prezentuje její sílu právě na výpočtech...

Video prezentující potenciál Titanu Z na této konferenci je zde:

https://www.youtube.com/watch?v=XISqvBVyASo

Mimochodem, zajimavá je pasáž o tom, jak se vyvíjí výpočetní potenciál CG. Je fakt, že to je ůžasné... 

Iray VCA

Mám poměrně v oblibě IRay, jako renderovací řešení je poměrně příjemný na užívání, ale představte si, že jste společností vyvíjející nějaké high endová řešení jako automobily, lodě a další a  potřebujete takové produkty nahlížet v reálném čase. Celé objekt,y nejenom jejich vizualizace. Pamatuji, jak jedna známá tuzemská automobilka používala před několika lety pro podobné úlohy i více než sto počítačů. Z tohoto pohledu je nabízené řešení úžasné a nikoliv až tak drahé (jakkoliv je extrémně drahé).

Iray VCA je box obsahující  osm nejvýkonnějších GPU společnosti NVIDIA GPUs, každé s 12GB grafické paměti, k dispozici mají dohromady 23,040 jader CUDA® architektury. Zařízení disponuje jak 10GigE tak InfiniBand připojením, takže není problém v průběhu času přidávat další Iray VCA jednotky a vybudovat renderovací clustery. Jedinečný Iray cluster-management software dynamicky rozděluje práci mezi jednotlivé Iray VCA jednotky. 

Více na tomto videu zde:

https://www.youtube.com/watch?v=4BeqGY2RwcI

NVLink
Otázka přenosu dat mezi procesorem a GPU v řípadě výpočetních úloh může být nezřídka klíčová. Budoucnost by mohla nabídnout technologie NVLink, která by měla umožnit rychlou výměnu dat mezi CPU a GPU, čímž vylepší datovou průchodnost skrze výpočetní systém a překoná klíčové zúžené hrdlo akcelerovaných výpočtů dneška," tvrdí  Bradley McCredie, víceprezident a IBM Fellow ze společnosti IBM. "NVLink usnadní vývojářům modifikovat programy a aplikace v oblastech high-performance a zpracování dat, tak aby byly schopné využít výhody akcelerovaných CPU-GPU systémů. Stojíme si za tím, že tato technologie je dalším významným přispěvkem do našeho OpenPOWER ekosystému."

První architektura, která by měla dané řešení využívat je pojmenovaná Pascal, které bychom se měli dočkat v roce 2016...

Více o této problematice najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=qaJGfWDFo74

Octane render 2.0 ohlášen 

V rámci stejné konference byla ohlášena i nová verze oblíbeného CUDA renderovacího řešení Octane, dnes již od společnosti Otoy. 

Nová verze 2 přinese opravdu značné množství novinek. Počínaje podporou displacementu, object motion blur (rozostření pohybu objektu), optimalizovaným systémem Hair and Fur (cca 20x rychlejší), podporou OpenSubDiv surface, rounding edges (zaoblení hran - nikoliv v modelu), náhodná barva pro instance, vylepšený model renderingu oblohy (HDRI+Slunce), vylepšená struktura pracovního prostředí, možnost interaktivně renderovat určitou oblast (vhodné pro testování materiálů scény), podpora síťového výpočtu, podpora nových typů zobrazení jako Oculus Rift apod.

Více o všech novinkách, včetně několika videí, najdete zde: http://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=38935

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: