Zbrusu nový Blender 2.14 - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Zbrusu nový Blender 2.14

Blender nová verze

17. července 2001, 00.00 | Již dlouho nebyla žádná verze Blenderu očekávána s takovým napětím, jako právě 2.14 a jako vždy se čekání vyplatilo. Nový Blender je tu a s ním i celá řada vylepšení a několik nových funkcí.

Již dlouho nebyla žádná verze Blenderu očekávána s takovým napětím, jako právě 2.14 a jako vždy se čekání vyplatilo. Nový Blender je tu a s ním i celá řada vylepšení a několik nových funkcí.

První zajímavou změnou je nahrazení S-Meshe funkcí SubSurface, která je daleko přesnější a lépe ovladatelná. Nejlépe funkci dokumentuje obrázek z demofiles k Blenderu 2.14. Vlevo je klasická Mesh prezentace, zatimco vpravo je tentýž objekt se zapnutým SubSurface.

Funkci SubSurf naleznete v MeshEdit menu (F9).

V tomtéž menu se nachází také další nová funkce, na které se ovšem stále ještě pracuje a někdy způsobí, že program spadne. Proto autoři doporučují před použitím Decimatoru, jak se nástroj jmenuje, vždy pro jistotu ukládat. Decimator spočítá počet vertexů objektu a umožní vám tento počet zredukovat, což se může hodit zvláště tvoříte-li objekty pro nějakou počítačovou hru a jste enginem limitováni na určitý počet polygonů. Decimator může také pomoci zpřehlednit Meshe importované z jiných programů.

Další zajímavým nástrojem je 3D paint, kterým můžete malovat přímo na texturu a v reálném čase vidět výsledek. Osobně se domnívám, že nástroj najde uplatnění zejména v oblasti GameBlenderu, stejně tak jako zlepšená práce se zvukem, která je výborně demonstrovaná v demu MG2.blend.

Kromě SubSurface mě osobně na nové verzi nejvíce potěšila implementace starého Python API. Mnoho uživatelů si stěžovalo, že v Blenderu 2.04 a vyšší neběží některé staré Python skripty, včetně populárního Ter2Blend. Blender 2.14 již zvládá skripty starší a protože vedle starého API zůstal i modul z verzí 2.10-2.12, spustíte i ty nejnovější.

Kromě výše zmíněných nových nástrojů programátoři NaN zapracovali i na dosavadním kódu a seznam odstraněných chyb je úctyhodný.

V budoucnu můžeme očekávat zejména nový bones/skinning systém a novou inverzní kinematiku. Kromě toho se pracuje na plug-inu pro webbrowser. Všechny tyto funkce by měly být prezentovány již na výstavě Siggraph.

Nová verze Blenderu se zkrátka opět jednou vydařila a je velice pravděpodobné, že ta příští by mohla být opravdu přelomem. Je tedy se na co těšit.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: