Vue d´Esprit 3.1 Mover - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Vue d´Esprit 3.1 Mover

25. října 2000, 00.00 | Každý 3D grafik se už jistě někdy setkal s nutností vytvořit animovaný průlet reálnou či imaginární krajinou s vodou, lesem, stromy a dalšími objekty. Jedním z programů, které mohou být v této oblasti nápomocny, je Vue d´Esprit.

Vue d´Esprit V3 od e-on software je balík programů pro tvorbu 3D krajin a vytváření animací objektu v 3D prostoru. Celý balík stojí 199$, k vyzkoušení si můžete stáhnout demoverzi hlavní části Vue d´Esprit Mover. Demoverze obsahuje několik ukázkových objektů a celkem kvalitních materiálů a můžete v ní renderovat obrázky a animace až do velikosti 640x480 bodů, ukládání je však zakázáno a délka animací je limitována délkou 5 s.



Na provoz programu postačí Pentium s taktem zhruba 120 MHz, Windows 95/98/NT 4/2000, 16 MB RAM a grafická karta s podporou 16bitového rozlišení. Samotný Vue d´Esprit Mover neumí objekty nijak precizně modelovat ani upravovat, slouží v podstatě pouze k vytváření interakcí mezi vytvořenou/importovanou scénou či objekty. I když lze v programu vytvářet několik druhů primitiv, pro složitější objekty musí posloužit libovolný externí 3D modeler. Vue d´Esprit umí importovat objekty ve formátech 3D Studia, LightWave, Wavefront, DXF, RAW a svůj vlastní, v plné verzi lze ukládat nejen celou scénu, ale u jednotlivých objektů i alfakanál nebo bitovou mapu.



Vue d´Esprit používá pro generování krajin technologii SolidGrow, výsledky renderingu jsou zhruba srovnatelné s výstupem z Bryce a o o něco lepší než například z Terragenu nebo Genesis II. Design programu si můžete prohlédnout na dvou velkých obrázcích - jedná se o klasiku, kterou znáte především z 3D modelerů a raytracingových programů. Časová linka je poměrně snadno pochopitelná a tudíž i snadno ovladatelná, rychlost integrovaného náhledového systém na rozdíl od rychlosti samotného rendereru plně postačuje.





Základní variantu časové linky si můžete jedním kliknutím rozšířit na komplexní informační systém, ve kterém vidíte pohyb všech objektů v krajině. Samotnou krajinu obvykle začne každý vytvářet pomocí vestavěného "Tarrain Editoru" (viz obrázek). V tomto editoru si velmi jednoduše vyberete typ krajiny, její velikost, typ vegetace, údolí, pohoří apod. a zbytek už necháte na Vue d´Espritu.



Protože prakticky každá krajina vytvořená v mnoha z terrain generátorů má čtvercový nebo obdélníkový tvar, je nutné vytvořit ještě umělý horizont s oblohou a zamezit tak nepříjemnému pohledu na useknut skály či nížiny při animacích objektů nad krajinou. K vytvoření horizontu, případně mlhy, slunečních paprsků apod. slouží příslušné generátory "Sky and Clouds", "Sun and Light" atd.




Pokud máte vytvořný horizont, můžete si z obrázkové databáze vybrat typ atmosféry. V nabídce je spousta variant, z nichž některé si můžete prohlédnout na ukázce - různé východy a západy slunce, dále jsou to animované atmosférické efekty, hezké i špatné počasí se simulací slunečních paprsků, větru, deště apod.





Objekty můžete do programu importovat ze souboru nebo je vybírat z databáze - na ukázce je značně primitivní objekt hradu, který lze vložit do scény jedním kliknutím. Databáze je šikovná věc pro kategorizaci oblíbených nebo častěji používaných typů objektů, počet objektů v databázi není omezen. Každý z objektů ve scéně (vyjma modelu krajiny atp.) můžete animovat po navržené trajektorii, k tomu slouží Mover Wizard, o kterém si ale povíme víc až později.

Renderovaný výstup z programu můžete ukládat vyjma statických snímků pochopitelně i jako animaci. V poměrně rozsáhlých preferencích máte na výběr rozlišení animace, kodek, počet snímků/s, částečnou redukci blikání u "pomaluběžných" animací (typicky 10-15 fps), uložení alfakanálu pro pozdější využití a další standardní možnosti.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: