Vítejte v ANTHROPOS - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Vítejte v ANTHROPOS

13. srpna 1999, 00.00 | Vytvořit realisticky vypadající postavu ve 3D Studiu MAX není zrovna snadná záležitost. Tedy pokud nemáte plug-in ANTROPOS, s ním stačí párkrát kliknout a postava je na světě.

ANTHROPOS je první a jediný 3D lidský modelový Generátor 3D Studia MAX, který se zakládá na ergonomických datech. Tento jedinečný Software se integruje v plug-in architektuře od 3D Studia MAX a je zde možné, pouze jedním kliknutím myši, vytvořit 100% parametrické 3D lidské modely. Hlavní věc je, že všechny modely - generované ANTHROPOSEM jsou parametrické, umožňují vytvořit neohraničený počet 3D lidských modelů. Ještě nikdy nebylo tak jednoduché, vytvořit 3D postavy.

Architektura ANTHROPOS
Architektura ANTRHOPOS je verze budoucnosti pro 3D Studio MAX . Architektura ANTHROPOS nabízí základní funkce k vytvoření 3D lidských modelů. Dodaná knihovna s 50 předpřipravenými postoji, ze které si vyberete vhodné modely, které se jednoduše umístí do Vaší scény. Abyste vytvořili 3D model, stačí pouze kliknutí myší v 3D Studiu MAX Editoru. Chybí ještě materiál, který si vyberete z dodané knihovny "osob", neboli v našem 3D slovníku známý výraz - Textura. V konečné fázi můžete vše měnit.

Pohlaví
S tímto obrazovým systémem si můžete vybrat mezi ženskými a mužskými 3D-modely.
POZOR: Všechno je komplet parametrické. Když se například později rozhodnete změnit mužskou postavu na ženskou, stiskněte jednoduše nastavovací režim. Žádná nastavení se již nemusí přizpůsobovat. Všechno dělá ANTHROPOS sám:

Věk
Jak správně tušíte, můžete pomocí nastavovací režimu nastavit také věk 3D-postav. Desetiletá stará postava znamená desetileté dítě a nemůžete očekávat vrásčitou figuru. ANTHROPOS odnímá všechny proporce pro 3D modely ze své obrovské anthropometrické databanky. Tento parametr je jednoduše parametrický! Když si později budete chtít pro Vaši scénu vytvořit podobu staršího člověka, změňte jednoduše věk.

Výška
Všechny podoby 3D-lidských modelů pocházejí z databanky. V takových databankách jsou měřítka a proporce rozdílných typů lidí z celého světa. V rozdílných oblastech Země se rozvinuly rozdílně vypadající typy lidí. Tak například v Norsku jsou spíše vysocí lidé a Asiati jsou v průměru menší. Měřítka jsou přirozeně čistě statistická a nezachází se do velkých extrémů. Údaje S,M,L znamenají tedy menší, střední a větší postavy. Toto nastavení reprezentuje pouze průměr.

Velikost
Stejně jako u výšky, umí ANTHROPOS vytvořit statisticky štíhlé, střední a obézní postavy. A také zde platí: Všechno je parametrické. Když stále chcete něco měnit, změňte jednoduše hodnotu.

Náhoda
Když ještě nevíte, jakou postavu vlastně chcete, stiskněte jednoduše nastaveni. Jedinečná postava se může vytvořit z nabídky, ve které je k dispozici přes dvacet tisíc kombinací. Architektura ANTHROPOS se hodí obzvlášť dobře k 3D scénám s 3D postavami. Bez "lidských poznámek" vypadají 3D obrázky a budovy nebo architektonické studie často nudně nebo nezajímavě. Každý, kdo umí pracovat s počítačovou grafikou, zná tento nehezký efekt, jenž se řeší vkládáním 2D fotografiemi lidí, které mají nahradit lidské modely. Tyto "padělky" vypadají ale většinou levně a nerealisticky. To se neděje přes 3D-data v dané scéně a vše podstatné obsahuje ANTHROPOS plug-in.

>Rasa
Již zmíněné rozdílné oblasti země, přinášejí také rozdílné typy lidí. Anthropometrická databanka obsahuje speciální měřítka a typické příznaky jednotlivých oblastí. Tímto způsobem je velmi jednoduché určit si evropský, asijský nebo africký typ lidí. Musí být budova v Japonsku vizuální? Žádný problém, jednoduše naplníme místo mnoha rozdílnými asiaticky- vypadajícími 3D lidmy.

Oblečení
V tomto menu si můžete vybrat mezi sportovním a normálním oblečením. Myslete na to: Všechno je parametrické. Také v tomto případě můžete později parametry změnit.

Kopírování modelů
Když je Vaše scéna připravená k Renderingu, je vhodné komplexně scénu zredukovat na minimum. Aktivujte nastavovací plochu, z ANTHROPOS 3D objektů se vytvoří neparametrické "momentky".
V Rollout-Menu pro postoje je rozšířená knihovna o 50 anatomicky upravených chování. Kliknutím myši se vytvoří Vámi stanovené chování 3D modelu. U každého postoje je 360 stupňů AVI-přehled, u kterého se výběr osvětlí. Potřebujete model řidiče? Žádný problém - klikněte myší! Nebo postava, která sedí za psacím stolem a telefonuje - žádný problém - stačí kliknout myší.

Zde končí funkce Architektury ANTHROPOS. Všechny ostatní verze od ANTHROPOS mají všechny uvedené funkce a dále obsahují další speciální metody, které se Vám mohou hodit. Pokracovani nadstaveb pro ANTHROPOS nekdy priště.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: