Swift 3D v2.0 je tady - a je super ! - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Swift 3D v2.0 je tady - a je super !

15. listopadu 2001, 00.00 | Mikrorecenze a seznámení s druhým pokračováním programu Swift 3D určeného pro vytváření 3D animací a modelací pro Internet.

Před nějakou dobou jsem zde publikoval článek o vztahu programů Macromedia Flash a Electric Rain Swift 3D. A hleďme, náhle se objevila tolik očekáváná druhá verze programu Swift 3D, tedy Swift 3D V2.0. A co nám přináší za změny? Na to se hned podíváme.

Po prvním spuštění vás možná překvapí rychlost, s jakou se "dvojka" spouští. To totiž bylo velkým problémem verze 1 - startovala docela dlouho. Úvodní obrazovka vypadá pořád skoro stejně, pouze přibylo několik nových tvarů v horní paletě a objevilo se nějak více záložek.

Lépe je vyřešena také samotná animace, která se spouští tlačítkem "animating", takže už nedochází k náhodným posunům apod.

Jak jsem již řekl, celková pracovní plocha nebude pro člověka, který se Swiftem již pracoval, ničím novým a bez problémů se v ní dá orientovat. Stejně tak mnoho nabídek a podnabídek zůstalo stejných, včetně importu a exportu, který je totožný s minulou verzí. Pouze u ukázek pro import se objevilo několik dalších, které však stojí za povšimnutí, neboť takový animovaný lidský obličej, který je plně 3D a s výstupem do *.swf - hmmm. vypadá velmi dobře.

Samotných formátů pro import je více a jsou všechny plně podporovány a já osobně jsem ještě s verzí 2 neměl problém, že by odmítla importovat objekt, který jsem chtěl.

Ony, výše zmiňované, záložky jsou největší vzhledovou novinkou, ovšem také technologickou. V záložce "extrusion editor" si pomocí několika jednoduchých nástrojů můžeme vytvořit jakýkoliv 2D objekt, který poté můžeme upravovat ve 3D prostředí. Při kreslení máme na výběr ostré hrany, špičaté hrany a oblé s tím, že je později můžeme deformačním tlačítkem upravovat a dolaďovat.

V záložce "lathe editor" máme naopak možnost vytvořit jakýsi profil objektu, který poté bude rotován kolem svého středu. Tedy nástroj, který je známý z mnoha ostatních plnohodnotných 3D modelačních a animačních programů.

A poslední záložka "preview and export editor", jak již její název napovídá, ovládá možnosti exportu. Máme na výběr několik možností vybarvení a to od dvoubarevného cartoon po plnohodnotné stínování (čím lepší vzhled, tím větší velikost souboru). Stejně tak máme volbu, zda budeme exportovat pouze jeden snímek, nebo několik snímků, nebo celou animaci a také, jestli chcete stejné soustavy snímků vygenerovat pro náhled. V případě, že chceme vygenerovat celou animaci, tak tu si později můžeme přehrát a zjistit tak, jestli má vůbec cenu ji exportovat.

Veškeré exporty do *.swf se dějí pomocí "raviX" tentokrát ve druhé verzi a musím říci, že výpočty pro export jsou velmi svižné a s verzí jedna se nemohou srovnávat.

Závěrem se dá říci, že společnost Electric Rain a její vývojáři udělali hezký kus práce a že program Swift 3D v.2.0 je velmi kvalitním, i když ne plnohodnotným 3D modelačním programem. Jeho primární využití je totiž při práci na multimediálních prezentacích, určených pro Internet a právě v tomto je velmi dobrý. Samozřejmě je vydáno několik verzí, a to jak samostatný program, tak plug-iny do 3DSMax, Lightwave apod. Další informace můžete zjistit buď na adrese výrobce www.erain.com, popř. na www.swift3D.com.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: