Light* pro 3D Studio MAX - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Light* pro 3D Studio MAX

3. srpna 1999, 00.00 | Poslední ze seriálu článků věnaných produktům Discreet Logic se věnuje možnosti zlepšení světelných podmínek ve vašem 3D modelů. Využijte výrazně kvalitnější výpočet světla!

Posledním produktem společnosti Discreet Logic potažmu Autodesku, který vám představíme je Light*.

Light*, známý také pod názvem LightScape je samostatný program určený pro vizualizování metodou difůzní distribuce světla (radiozity) kombinované s metodou sledování paprsku. Výpočet provádí velmi kvalitním způsobem a je rychlejší a použitelnější než mnoho ostatních produktů s podobným zaměřením. Díky své bezproblémové oboustranné komunikaci s produkty 3D Studio VIZ a 3D Studio MAX se výborně hodí jako doplněk pro uživatele s oblasti architektury, kde umožňuje velmi realistické zobrazení například interiérů s plošnými světelnými zdroji i slunečním svitem. Také vývojáři počítačových her mohou Light* skvěle využít pro generování textur povrchů 3D scén, kdy realistická textura, kterou je light schopen vypočítat, dodá i velmi jednoduché geometrii (ve hrách je to nutnost) fantastickou reálnost. Například na jednotlivých stěnách místnosti dovede Light* převést osvětlení do textury, zjednoduší se tím rapidně složitost geometrie a přitom zůstane kvalita na stejné úrovni. Tímto postupem lze i rychle působivé 3D světy ve VRML formátu.

Light* také podporuje mnoho pokročilých funkcí, které usnadňují a urychlují výpočet. Dovoluje například i během výpočtu měnit parametry světel a materiálů. Při každé takové změně nevyžaduje návrat na počátek výpočtu, nýbrž je schopen změnu adaptovat a pokračovat dále. Unikátní je také možnost odečtení přímého osvětlení při radiozitě a jeho doplnění metodou sledování paprsku. Výsledek tak obsahuje hladké stíny a přitom je do osvětlení vložena i difůzní složka.

Uživatelské rozhraní programu Light* zpracovávanou scénu přímo zobrazuje. Využívá 3D akcelerace pomocí OpenGL a tak si ji lze procházet a prohlížet ze všech stran v reálném čase. Velmi příjemná vlastnost je také zobrazení aktuálního vyzařovacího objektu při výpočtu. Je tak dobře vidět jak která část scény (například stěna v interiéru) přispívá k osvětlení okolí. Light* je po technologické stránce jeden z nejpropracovanějších radiozity programů za velmi výhodnou cenu.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: