Generátor trávy a vlasů pro Blender - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Generátor trávy a vlasů pro Blender

17. července 2002, 00.00 | Po nějaké době si představíme další z užitečných Python skriptů pro Blender. Pokud potřebujete zatravnit nějakou plochu ve své scéně, je tento skript určen právě pro vás.

Skript Grass and Hair generator je velice jednoduchým, ale spolehlivým pomocníkem. Jak název napovídá, je určen nejen pro vytváření travnatých ploch, ale také vlasů a snad i srsti. Nicméně osobně se nedomnívám, že by k tomuto účelu poskytoval nějak zvlášť dobré nástroje, snad jen chcete-li pro svůj 3D charakter nějaký extravagantní účes. Ale jako generátor trávy je výborný a jako takový si jej i popíšeme.

Po spuštění skriptu klávesami Alt+p se objeví okno s několika slidery, jak vidíte na obrázku.

Napravo jsou tři tlačítka s přednastavenými hodnotami pro Trávník (Lawn), samostaný trs trávy (Swamp) a materiál, tedy vygenerování objektu, který se dá po vyrenderování použít jako textura pro jiný objekt (Mat).

Přednastvené hodnoty se dají dále modifikovat dalšími slidery.

BaseSize- určuje šířku základny stébla, čím vyšší hodnota, tím bude stéblo silnější

Heignt-výška stébla (je ovlivněna také parametrem Randomness)

Gravity- síla gravitace, resp. do jaké míry se stéblo ohne k zemi

BendAngle- jak vysoko od země se stéblo ohne

Randomness- přidá k předchozím hodnotám náhodný prvek. Čím je tato hodnota nižší, tím více se budou stébla sobě navzájem podobat.

Segments - kolik bude mít jedno stéblo segmentů, tj. "vyextrudovaných" úrovní. Zacházejte s tímto parametrem opatrně, protože velké množství segmentů si klade extrémní nároky na výkon počítače, zvláště u rozsáhlých zatravněných ploch.

GridSize- udává velikost zatravněné plochy v interních jednotkách Blenderu.

Density- kolik stébel bude vygenerováno na ploše jedné jednotky.

3D- je-li zapnuto, je stéblo složeno ze tří stran, tj. má trojúhelníkový profil. Je-li vypnuto, má stéblo 1 stranu a aby bylo při renderu vidět, je třeba v materiálových nastaveních zapnout volbu Wire.

Po každé změně je třeba kliknout na tlačítko Create, aby se změna projevila na objektu.

Tento skript se mi bohužel nepodařilo spustit pod WindowsXP a v systému Win98 potřebuje ke své činnosti správně nainstalovaný Python2.0 nebo vyšší.

Grass and hair generator napsal Alan Dennis, můžete si jej stáhnout na http://awalker.freeservers.com/Blender/grass.blend. Přes svoji jednoduchost i drobné chybky je mocným nástrojem, jehož používáním však můžete snadno zvýšit počet polygonů ve scéně až na stovky tisíc, pokud se necháte unést.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: