Cinema 4D NET - revoluční síťový renderer - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Cinema 4D NET - revoluční síťový renderer

24. srpna 1999, 00.00 | Firma Maxon Computer uvolnila ohlašovanou první verzi svého síťového
rendereru Cinema 4D NET, který využívá některých nových technologií.

Firma Maxon Computer uvolnila ohlašovanou první verzi svého síťového rendereru Cinema 4D NET, který využívá některých revolučních technologií.

3D modelovací a animační programy jsou obvykle velmi náročné na výpočetní výkon a tak jsou jejich uživatelé nuceni investovat do základního vybavení poměrně vysoké částky. Ono známé "čas jsou peníze" platí v této branži více než kde jinde. Jedním ze způsobů, jak zkrátit výpočetní časy je použití multiprocesorových systémů. Druhou možností je vytvoření tzv. renderovací farmy z několika počítačů zapojených do sítě. Příkladem unikátního spojení obou přístupů je nový síťový renderer Cinema 4D NET, určený majitelům programů Cinema 4D GO, SE nebo XL.

Cinema 4D NET využívá pro urychlení výpočtů 3D scén a animací výkon jiných počítačů připojených v síti - a to jak v klasickém intranetu, tak dokonce i Internetu. Program pracuje na bázi klient / server, přičemž jejich vzájemná komunikace probíhá pomocí protokolu TCP/IP. Díky tomu může být jako klient použit libovolný počítač na světě, který disponuje stálým připojením k Internetu. Nabízeny jsou servery pro 3, 10 a neomezený počet klientů. Klientský software lze nainstalovat na libovolný počet stanic, pro samotný výpočet však bude k dispozici maximálně počet odpovídající zakoupeným licencím. Jako výpočetní stanice (slaves) mohou být využity libovolné počítače PC s procesory Intel a DEC s Windows 9x/NT nebo stanice PowerMacintosh s MacOS, vše včetně multiprocesorových systémů s až 16 procesory. V budoucnu budou uvolněny také verze pro Linux, BeOS a další systémy.

 


Správa síťového renderingu se provádí pomocí webového prohlížeče.

 

Revoluční novinkou je zejména správa síťového renderingu. Ta se provádí prostřednictvím webových stránek, a to z libovolného počítače připojeného k Internetu. Po zadání hesla má administrátor přehled o všech připojených klientech, jimi prováděných úkolech, aktuálním stavu výpočtu (včetně náhledu na počítaný snímek) i případných chybách. Podporována je technologie "hot swap" - správce tedy může i v průběhu práce libovolně připojovat a odpojovat jednotlivé klienty podle potřeby, aniž to ohrozí stabilitu celého systému. Cinema 4D NET navíc dokáže dynamicky přerozdělovat úlohy mezi jednotlivé stanice. Pokud je některý klient s výpočty hotov dříve než ostatní, program automaticky provede přerozdělení zbývajících úloh. Tím je po celou dobu zajištěno optimální využití všech stanic. Bez zajímavosti není ani fakt, že na financování vývoje tohoto produktu se podílela také Evropská unie.

Další informace o tomto produktu najdete na www.cinema4d.cz.

Stanislav Szkandera

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: