CINEMA 4D R16 Sculpting - Cinema 4D - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Cinema 4D

CINEMA 4D R16 Sculpting

22. října 2014, 13.57 | V popisu R 16 nám vznikla poněkud mezera, dnes se k popisu jednotlivých nových techbnologií vracíme. A to tématem opravdu zásadním. Sculptingem, ale v podstatě nejenom jím, protože novinky z této oblasti lze uplatnit i jinde, zejména v klasickém modelování.

Dnešní video je tedy poměrně hodně hutné. Změnilo se toho totiž opravdu hodně. Pravda, nový nástroj máme jen jeden jediný, ale technologických změn je celá řada a některé z nich jsou zásadní.

 

https://vimeo.com/108941449

 

Onen nástroj slouží k výběru polygonů. Standardních polygonů. Nic zvláštního? Dobře, vlastně ani ne, ale řekněme, že máme otační objekt a potřebujeme jedním tahem vybrat každou třetí smyčku. Nový nástroj to umí. Umí totiž plně pracovat se všemi režimy symetrie, od symetrií rovinných, až po radiální režimy. Ve výsledku je tento výběrový nástroj vynikající.

 

Jeho praktické použití? Představte si, že dostanete na úpravu objekt s již připravenými UV souřadnicemi a texturami. Není tedy cestou takový objekt, i když je jinak symetrický, upravit v tom smyslu že smažeme jeho polovinu, urpavíme a následně ji opět vytvoříme. Bylo by to velmi pracné. Podstatně efektivnější je použít nový výběr, upravit model sculptovacími nástroji namísto C4D štětce a magnetu a je hotovo. Výborné.

 

Co dále? Množství užitečných drobností. Mnoho nástrojů dnes má rozšířené možnosti práce. Magnet CINEMY 4D umí být omezený ve směru. Něco podobného často můžete najít i u nástrojů sculptingu. Tedy tyto nástroje umí být zpracované nejenom ve směru normály, ale také ve směru konkrétních os, pracovní roviny a podobně. Považuji tento rys za velmi významný.

 

Další novinkou je, že můžeme různě míchat zvolený nástroj s funkčnosti nástroje dalšího. Že nerozumíte? Představte si, že použijete například Nůž a ten byste rovnou chtěli i vyhladit. Tedy to je možné. O tom hovoříme. A nebo jinak. Například nástroj Posunout a na tomto nástroji můžeme aktivovat jak vyhlazení, tak stažení. Výsledkem je pak „inverzní nůž“. Těchto možností je celá řada a jsou, z pohledu editace, opět poměrně významné.

 

CINEMA 4D pořád nenabízí nativní systém pro nanášení křivek na povrch. A nebo nabízí? Nenabízí, pravda, ale řešení tu je. Netradiční. Můžeme totiž při nanášení využít přichytávání na křivku a pokud je tato křivka promítnutá na povrch objektu, pak funguje jako cesta, které nástroj drží. Jedná se výborné řešení. Ruku v ruce s novými možnostmi nanášení (na pracovní rovinu například) poskytuje zajímavé výsledky. Jen pozor na skutečnost, že křivka není objektem případně skryta, tedy můžete se bez potíží přichytit i na tu část, kteá je „za objektem“ a to nemusí být pro vý ;sledek dobře. Připomínám ještě, že křivka je analyzovaná z pohledu aktuální kamery.

 

V již vezích minulých jsme mohli při nanášení využívat různé vzorky jako razítka a šablony. Dnes je tato možnost rozšířena tím, že můžeme využívat materiály CINEMY 4D (barva). Máme tak velmi široké spektrum možností jak využít všechny možné šumy, přechody, ale také efekty (například posterizer), kterými můžeme ovlivnit jinde vytvořené bitmapové vzorky.

 

Co dále? Různé drobnosti, některé jsem ani ve videu neuváděl. Můžeme zmínit zrychlení nanášení čar, možnost kopírovat masky v případě vrstev o stejné segmentace a další.

 

 

Jednoduše, sculpting v R16 určitě není revoluční, evoluční je ale zcela jistě.

Tématické zařazení:

 » Software  » Cinema 4D  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: