CINEMA 4D R16 – nanášení (nebezpečných) instancí - Cinema 4D - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Cinema 4D

CINEMA 4D R16 – nanášení (nebezpečných) instancí

7. ledna 2015, 10.47 | Byli jste na loňské konferenci Digital Media 2014 v pražské Hostivaři? Ať již ano nebo ne, Glenn Frey z Maxon zde předváděl mnoho nových funkcí CINEMY 4D R16 a mezi jinými i Polypen. Tedy polygonové pero. A použil jej velmi netradičně, jako nástroj, kterým lze malovat instance na povrchu. Pokud nevíte jak to dělal, tak se to dnes dozvíte. A nejenom to. Ukážeme si i další techniku, která může být užitečná.

Tak, a skoro všechno jsem již vyzradil v úvodu. Ale přeci jen mi něco ještě v rukávu zbývá. Nejdříve k hrdinovi první scény návodu. Berte jej s rezervou. K Novému roku myslím docela patří být trochu bláznivý. A tak je ta scéna, no, řekněme nebezpečná.

 

Zmínil jsme, že postupy v dnešním návodu najdete vlastně dva. První z nich využívá modul MoGraph a nástroj Polygonového pera. V zásadě ale můžeme použít i jiné techniky, například můžeme namalovat křivku po povrchu, z offsetovat jí a vytvořit Potažení. A na potažení použít stejný trik. To v případě, že máte starší verzi CINEMY 4D. S Polygonovým perem je to ale přeci jen podstatně interaktivnější a zábavnější, protože opravdu můžeme malovat instance. A to je opravdu moc pěkné.

 

Jaký je tedy postup? Polygonové pero vytváří v režimu polygonů pás polygonů (v novém polygonovém objektu). Tento polygonový objekt používá objekt Klonování modulu MoGraph. Ten je nastaven na režim objekt a vytváří instance ve středu vytvořených polygonů. A pod Klonováním je umístěný objekt, který klonujeme. To je vše. Vypadá to velmi jednoduše a popravdě, také to jednoduché je. Klíč je Polygonové pero.

 

Druhá metoda je zcela odlišná. Není založená na žádné složité technice. CINEMA 4D má již mnoho verzí speciální nástroj na umístění světla. Tento nástroj se nazývá osvětlení a má jednu zajímavou vlastnost. Lze jej použít také v případě, že se nejedná o světlo. Tedy můžeme podle různých systémů na povrch umístit i jiný element, než světlo. Například připínáček (jako v našem případě).

 

V daném případě je asi nejvhodnější použít režim difuze a je nutné využít také dvou kláves. Shift (offset od povrchu) a Alt (zarovnání ve směru osy Z). V případě že použijeme režim Difuze je po zarovnání objekt rovnoběžný (ve směru osy Z) s normálou povrchu místa, na které směřuje. Tedy je kolmý k povrchu! Jedná se o výtečný způsob jak přesně umístit objekt na povrch a to bez toho, že bychom jej museli nějak náročně zarovnávat.

 

Má systém nějaká omezení? Má. A to, že pracuje jen s osou Z. Úprava hierarchie to ale vyřeší, Zcela určitě!

 

Nezapomněli jsme na něco? Ach ano. Úspěšný Nový rok!

 

Video:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=TYnuMHRHdc0

Tématické zařazení:

 » Software  » Cinema 4D  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: