CINEMA 4D R14, sculpting (1) - Cinema 4D - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Cinema 4D

CINEMA 4D R14, sculpting (1)

24. ledna 2013, 16.41 | Novinka co nešla přehlédnout. Novinka? No, už si tuto aktuální verzi zkoumáme přes čtyři měsíce, tedy novinka to až tak není. Ale na tom dlouhém výčtu je alespoň patrné, že se jedná o opravdu masivní update. Dnes se podíváme na možnosti sculptování, zejména na obecný způsob práce a nastavení základních parametrů nástrojů.

 

Co je tedy programem? Připravil jsem pro vás dnes celou škálu videí, které by měly postupně vše objastnit. V dnešním semináři nás tak čekají následující témata: kdo může sculpting užívat, uživatelské rozhraní sculptingu, správce vrstev a objektů, základní nastavení editoru a práce s nástroji, jejich nastavení, záložky správce nastavení.

 

Sculpting CINEMY 4D je věren tradici různých balíčků, tedy užívat jej mohu všichni ti, co vlastní CINEMA 4D R14 Studio a nebo BodyPaint 3D. To je podle mého docela zajímavá klíčová informace, protože pokud se jedná o pracoviště s více licencemi, je podle mého řešení skrze BodyPaint 3D poměrně schůdné.

 

Rozhraní sculptingu má poměrně dost markantních odlišností od standardního rozhraní CINEMY 4D. Vypadl Správce souřadnic, není v tomto případě zapotřebí, vypadla Časová osa, platí o ní totéž a Správce materiálů jakbysmet. Naopak přibyla paletka s nástroji sculptingu a změnilo se umístění Správce objektů, přibyl Správce vrstev sculptu a zaparkoval mezi ně i Prohlížeč obsahu.

 

Snad jen klasické editační okno a také Správce nastavení jsou tam, kde bychom je čekali...

 

Než začneme s výčtem jendotlivých nastavení a také nástrojů (které nás ale jako celek čekají až příště), snad jednoduchá ukázka v krátkém videu. Využil jsem jednoduchý objekt, který si také budeme dále prezentovat, pro vytvoření jakéhosi ještěro-humanoidního charakteru. Jedná se o hrubou ukázku vzniklou v cca 16 minutách, pětkrát zrychlené video tak má něco málo přes 3 minuty. Nechci tvrdit, že takhle rychle pracuji dnes a denně :-).

 

CINEMA 4D R14, sculpting (1) - I

 

Video na Vimeo.com: "rychlé sochaření". 

 

První video nás seznamuje se základními prvky rozhraní, což je popsané výše. Mimo to ale video prezentuje základní techniky práce s vrstvami, jejich omezení s ohledem na úroveň segmentace, ve které byly vytvořené, obecný přehled možností nabídky Prohlížeče obsahu, použití tabletu (obecně asi Wacomu, mimochodem, jedna studentka nakoupila tablet – grafický v Lídlu!), převádění sculptovaných stavů do polykopií a mnoho dalšího.

 

CINEMA 4D R14, sculpting (1) - II

 

Video na Vimeo.com: "rychlé sochaření", rozhraní, základní ovládací prvky.

 

Navazující video se týká zejména nastavení štětců ve Správci nastavení. Nastavení vlastně všech nástrojů sculptingu má 5 záložek. Nastavení, Úbytek, Razítko, Symetrie a Šablona. Toto video prezentuje parametry záložky Nastavení a Úbytek, mimo to ale potkáme, jakkoli ne až tak detailně, i další záložky, zejména Symetrii a také Razítko. Ty jsou ale předmětem dalšího dílu. V rámci tohoto dílu se ale naučíme, co znamená který parametry prvních dvou zmíněných a jak jej využít.

 

CINEMA 4D R14, sculpting (1) - III

 

Video na Vimeo.com: "rychlé sochaření", nastavení nástrojů I.

 

Poslední video demonstruje možnosti symetrie, nastavení razítka a vynikající práci se šablonami. Smutné snad jen je, že stejné možnosti nemáme i v BodyPaintu 3D. Vzniklé kombo by bylo vynikající...

 

CINEMA 4D R14, sculpting (1) - IV

 

Video na Vimeo.com: "rychlé sochaření", nastavení nástrojů II.

 

Pavel Zoch, Ph.D.

 

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 » Software  » Cinema 4D  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: