Software - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kdo je autorem výstavy obrazových fotografií „Očima Hanse Christiana Andersena“?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Software

CINEMA 4D R16 ohlášena - highlights

18. srpna 2014, 14.12 | Hlavní událost CG světa se nezadržitelně blíží a v jejím předvečeru byla ohlášena i nová verze CINEMY 4D R16. Verze v mnoha ohledech zásadní, protože některé novinky mění dlouho zažité technologie a možnosti. Příkladem mohou být zcela přepracované materiály, motion tracking, polygonové pero či zdokonalená symetrie v modelování a mnoho dalšího!

 

 

 

iray pro CINEMU 4D, aktualizace m4d 1.4

21. července 2014, 13.44 | Všechno se časem mění a vyvíjí. A je to dobře. I iray pro CINEMU 4D. Dospěl. Má k dispozici nové filtry, možnost renderingu passů a přibyly i další technologie. Jinými slovy, důvodů ke krátké recenzi a videu více než dost...

 

 

 

NVidia GK 110 čip a CUDA/OpenCL computing v praxi

7. července 2014, 14.42 | Je to již déle než měsíc, co jsme se potkali s klasickým a zároveň nejlevnějším zástupcem výpočetně nejvýkonějších grafických karet NVidia, tedy s kartou GeForce 780 v referenčním kabátku. Dnes teoretické pozadí doplníme o praktické testy z oblasti 3D grafiky.

 

 

 

Octane render pro CINEMU 4D, že by deja-vu? A něco úplně jiného, interiér

2. července 2014, 11.36 | Za námi je práce s kamerou, materiály a také nastavením enginu. Představená situace ale byla typická jen pro jisté použití Octanu. Však design a nebo automotiv je jen částí případného využití. Další podstatnou částí jsou například interiéry. A tím se dostáváme k dalším technikám a technologiím, které engine nabízí...

 

 

 

Octane render pro CINEMU 4D, že by deja-vu? Práce s kamerou a materiály

19. června 2014, 13.01 | Pokud byl minulý článek základním seznámením, tak dnes se do toho ponoříme podstatně hlouběji. Tématem je vlastní práce v Octane, přírava a nastavení scény, kamer i osvětlení. Tedy všeho, co budeme jistě potřebovat. A co více, vyšla již oficiálně verze 2.0! Prozatím však není k dispozici nový plugin pro CINEMU 4D. To ale domnívám se našemu průzkumu nemusí až tak vadit.

 

 

 

Octane render pro CINEMU 4D, že by deja-vu? Seznámení

10. června 2014, 13.19 | Je to již několik let, co jsme recenzovali zajímavý unbias engine Octane s velmi rozumnou cenou. Doba pokročila, Octane vyrostl, změnil majitele, změnil cenu a postupně přichází s novými a novými pluginy pro různé 3D aplikace. Mimo jiné i pro CINEMU 4D. Dobrá záminka k tomu, abychom se po dlouhé době na Octane podívali znova...
A podívání to bude jistě zajímavé. Protože, jak jsme řekli, doba pokročila. Na obzoru je již druhá verze aplikace a možnosti enginu jsou dnes podstatně širší než kdy dříve. A i hardware je dnes jinde. Doba se mění. A Octane s ní. I jeho vlastník...

 

 

 

CINEMA 4D, tipy a triky, reprojekce textur

3. června 2014, 19.51 | Každý to asi umí. Stačí přeci jen vytvořit nový materiál, použít alfu, umístit jen nad materiál starší a je to. Nebo ne? Vlastně ne, protože pokud potřebujeme něco sofistikovanějšího, pak s tímto postupem nevystačíme. Takové graffity na zdi přeci nemůže překrýt hrbolatost této zdi. Na to musíme jinak. Jak? To si ukážeme v tomto návodu. Použijeme dvě techniky, každou jinou a přeci podobné. A navzájem je propojíme.

 

 

 

Laubwerk, synonymum pro zalesněné scény

29. května 2014, 14.32 | Jste architekt a potřebujete své scény oživit organickou stafáží? Máte mnoho možností. Můžeme zvolit klasické modelování, specializované nástroje či řešení a nebo kvalitní knihovny. A pokud je taková knihovna přímo integrovaná do vaší aplikace, je to ještě o něco snazší. Laubwerk je možná řešením právě pro vás. Laubwerk není jen knihovna, je to také poměrně sofistikovaně pojatý plugin. Pojďme se na něj podrobněji podívat...

 

 

 

NVidia GK 110 čip a CUDA computing (01 - představení, technologie)

29. května 2014, 14.09 | V oblasti GPU se komunita uživatelů vždy štěpila. Na jedné straně tábor červených příznivců ATI, respektive AMD, na straně druhé zelených příznivců NVidia. A ani sami výrobci nedělají uživatelům situaci snadnou. V tom vládne ten, v tamtom onen. A jsou oblasti, ve kterých jsou vody velmi poklidné a pod výsostní vlajkou jedné z barev. V případě AMD je to bezesporu OpenCL, tam však občas může NVidia zabrousit. V případě NVidia je to CUDA. CUDA, kde vítr vane silně, ale vždy jistě a jedním směrem. CUDA je odpověď. A když CUDA, pak čipy Kepler GK 110. Pojďme se podívat na to, jak se těmto verkrze výpočetním kartám daří v oblasti, pro kterou byly zrozeny...

 

 

 

CINEMA 4D tipy a triky, tvorba škrábanců

29. května 2014, 09.58 | Ne vždy je možné použít texturu, kterou stáhnete z internetu. Ta pravá textura, ta která se tak hodí pro váš projekt, nemusí mít správné rozlišení, použití může být omezeno licencí a tak dále. Nezbývá tedy, než si texturu vyrobit. Sám. A v případě různých škrábanců můžeme vzít zavděk přímo CINEMOU 4D, protože tohle umí opravdu velmi dobře.

 

 

 

Strana výpisu

3

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: