Miro Myška – Černobílý svět - Home - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



Home

Miro Myška – Černobílý svět

Miro Myška – Černobílý svět

29. září 2016, 12.01 | Narozen 3. května 1946 v Brně, po vyučení ručním sazečem, absolvent oboru fotografie na Střední umělecko-průmyslové škole v

Brně (1972). Člen Unie výtvarných umělců, zakládající člen skupiny Setkání (1975), člen Sdružení Q, žije a pracuje v Brně. Dříve byl zaměstnán jako propagační fotograf v podniku Nábytek Brno, nyní je fotografem ve svobodném povolání.

 

Počátkem sedmdesátých let vstupuje do fotografického dění dokumentární fotografií Mongolsko, Liptov, Řecko. Souběžně s dokumentem pracuje na cyklech fotografií aktů, textur a struktur, dekoláží, tyto skupiny spojuje a konfrontuje na výstavách. V letech 1977 až 1990 vyučoval na Institutu výtvarné fotografie SČF reportážní a dokumentární fotografii. Od roku 1990 vyučuje na Institutu tvůrčí fotografie Slezské univerzity v Opavě. V letech 1995 - 1997 byl externím pedagogem na Fakultě výtvarných umění VUT Brno.

 

Volná fotografická tvorba se pohybuje ve dvou rovinách: cykly založené na světle a tvaru a dokumentární fotografické cykly. V druhé polovině sedmdesátých let pokračoval Miroslav Myška v tvorbě dokumentárních cyklů, které vznikaly během jeho cestování po Gruzii, Ukrajině, Rusku či Balkáně. Fotografie z Řecka a z tureckých osad v Bulharsku se dočkaly mnoha prezentací, na samostatných výstavách i v rámci skupiny Setkání. Teoretik Václav Zykmund v textu katalogu výstavy Balkán z roku 1977 píše, že Myška ve své tvorbě stírá hranice mezi portrétem a reportáží. Vždy však dokumentuje, protože ve svých záběrech popisuje samotné lidství a společnost, poskytuje možnost sdílet obsah, porozumět mu a emočně se naladit na nastavenou notu, což snímky posouvá dále za pouhou reportáž pouze jasně sdělující informace.

 

V 80. letech se Myškův zájem rozšířil o další proud tvorby, a to fotografické kompozice výseků betonových objektů. Přetváří na nich esteticky nevábné detaily betonových zdí do graficky pojatých obrazů, jako v případě působivých snímků detailů kaple Ronchamp. Začal také pracovat na sérii makrofotografií plakátových ploch s názvem Dekoláže. Tyto působivé detaily různých plakátů přestavují fascinaci fragmenty písma a jsou odkazem k Myškově původní profesi ručního sazeče. Dále Miroslav Myška fotografoval krajinné a strukturální kompozice kamenů, někdy v kombinaci s akty, a pokračoval i v tvorbě samotných ateliérových aktů.

 

Po raných dokumentech z Mongolska a Řecka pokračuje na dokumentech z českých vesnic v Rumunské oblasti Banátu 1994 až 1997. Na výstavě Myška představuje také dokument ze setkání Evropských cikánů v Camargue, Francie 2001 a 2002. Mezi barevné dokumenty se řadí Indie 1999, Kuba 2005, Peru 2007, Mongolsko 2009, Benátky 2011-15. Poslední otevřené cykly jsou Dveře a Textury.

Výstava se koná od 08.09.do 09.10.2016 v Nikon Photo Gallery, Újezd 19, Praha 1 - Malá Strana.

 

Zdroj: Nikon Photo Gallery /www.nikonphotogallery.cz/

Zdroj: http://www.nikonphotogallery.cz/event.php/view

Miro Myška – Černobílý svět

Tématické zařazení:

 » Home  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: