Skákající kulička a Track View v 3DSMax - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Skákající kulička a Track View v 3DSMax

3DMAX kulicka

12. dubna 2001, 00.00 | Zkusme si udělat efektní, ale přitom jednoduchou animaci skákající kuličky, na které je možno se hodně přiučit o používání Track View.

Zkusme si udělat efektní, ale přitom jednoduchou animaci skákající kuličky, na které je možno se hodně přiučit o používání Track View.

Zdroják ke stažení zde

Naším úkolem bude rozhýbat kuličku pravidelně se opakujícími skoky. Opět ruční animace téměř nepřichází v úvahu vzhledem k tomu, že asi málokdo je schopen udělat každý skok naprosto identický. Jak už jste z úvodu zřejmě pochopili, Track View je to pravé ořechové pro naši animaci.

Takže jako první si udělejte kouli (prakticky libovolnou) v levém pohledu

Dejme tomu, že chceme, aby kulička skákala jakoby do schodů.

Stále v levém pohledu klikněte na tlačitko animate a nechte ho zapnuté. Posuňte Time slider na 20-tý snímek animace a posuňte kouli trochu doprava a nahoru. Vypněte Animate a zkuste si vytvořenou animaci přehrát. Jak sami vidíte, koule se pohybuje po přímce z pozice 0 do pozice 20.

Otevřete si Track View. V Track view lze měnit spoustu věcí, ale nás zajímá trajektorie. Vlevo se nachází kořenová struktura naší scény. Vyberte Object/sphere/position

Napravo je časová osa a změny symbolizované černými "vajíčky". V tomto grafickém znázornění však pozici změníme špatně, proto klikněte na jiné znázornění symbolizované touto ikonou

Otevře se nám graf závislosti pozice na čase. Všimněte si, že grafy jsou tři - pro každou osu.

Posuňte si Time slider na některý snímek - přibližně mezi nultým a 20-tým. Tak budete okamžitě vidět námi prováděné změny ve všech pohledech.

Vraťte se zpátky do track view. Na nultém a dvacátém snímku máme klíčové body. Aby se nám koule pohybovala po oblouku a ne po přímce, musíme si udělat ještě jeden klíčový bod mezi nimi.

Klikněte na tuto ikonu

Tímto můžete vkládat další kontrolní body. Takže kliknutím na graf mezi předchozí klíčové body se nám pro každou osu vytvoří klíč nový.

Nás zajímá pouze Y-ová osa která je znázorněna modrou barvou.

Klikněte si na ikonku Move v Track view

a klíčovým bodem na modré ose posuňte nahoru. Měl by se vá vytvořit takovýhle oblouček.

Abychom udělali pohyb periodicky se opakující, klikněte zde

Otevře se vám nové okno

v něm vyberte Relative Repeat (klikněte na ikonu malého grafu). Tímto se vám v Track view vytvoří čárkované čára opakujícího se pohybu.

Teď si už můžete výslednou animaci prohlédnout tlačítkem Play.

Když si ještě uděláte nějaké schody, bude to všechno vypadat velice efektně

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: