Přírodní efekty v 3D Studiu Max - DÍL 1 - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Přírodní efekty v 3D Studiu Max - DÍL 1

15. října 1999, 00.00 | Jak lze vytvořit v 3D Studiu Max bez pomoci plug-inů sluneční
erupce se můžete přesvědčit na následujícím příkladě.

Jak lze vytvořit v 3D Studiu Max bez pomoci plug-inů sluneční erupce se můžete přesvědčit na následujícím příkladě.

1) Nejdříve si liště Create->Geometry->Sphere vytvoříme kouli o poloměru 50 a počtu segmentů 64, která bude zárověň základním prvkem slunce.

2) Vytvoříme si první všesměrové světlo Create->Lights->Omni a umístíme ho dovnitř koule. Nastavíme barvu na hodnoty R=255, G=200, B=0 / H=33, S=255, V=255.

        U položky Attenuation zaškrtneme tlačítko Use a do sloupce Far napíšeme hodnoty 50=(Start), 60=(End). Tím se nám ve všech výřezech zobrazí schématicky globální prostorové světlo, které bude určovat limit ubývání světla podle námi zadaných parametrů.

3) Vytvoříme si ještě druhé světlo, které umístíme opět dovnitř koule a přiřadíme mu stejné barevné hodnoty jako u prvního světla. Stejným způsobem jako u prvního světla zaškrtneme u položky Attenuation tlačítko Use a do sloupce Far napíšeme hodnoty 60=(Start), 80=(End).

4)  Nyní přejdeme k samotnému nastavení těchto světel, aby bylo dosaženo požadovaného efektu. V menu Rendering->Environment… klikneme na tlačítko Add a vybereme ze seznamu položku Volume Light.  Kliknutím na Pick Light vybereme postupně jednotlivá světla. Parametry prvního světla (Omni 1): Density=30 , Atten. Mult.=0,0 Filter Shadows=Low, u položky Noise zaškrtneme Noise On, Amount=0.5, High=0,0 ,  Size=20. Parametry druhého světla (Omni 2): Density=30 , Atten. Mult.=0, Filter Shadows=Low, u položky Noise zaškrtneme Noise On, Amount=0.98, High=0,0 , Size=10, Uniformity=-0.1.

5)  Nyní musíme přiřadit slunci ještě ten správný materiál. V menu Tools->Material Editor… nastavíme na vzorové kouli hodnoty pro Shininess=40, Shin. Strength=30, Self-Illumination=100 a Opacity=100.

6)  Zmáčkneme tlačítko vedle položky Diffuse a vybereme ze seznamu položku Noise.

7) V roletce Noise Parameters->Noise Type zaškrtneme Fractal. Hodnotu Noise Treshold nastavíme na 0,71. Nyní klikneme nejprve na okno Color#1, kde nastavíme barvu na R=246 ,G=255 , B=0 a poté na okno Color#2 , kde vložíme hodnoty R=237, G=255, B=40.

8)  Zároveň klikneme u této položky na tlačítko None a vybereme ze seznamu opět Noise. V roletce Noise Parameters->Noise Type zaškrtneme opět Fractal.  Hodnoty pro Noise Treshold nastavíme na High=1.0, Low=0.525 a Size=10. Stejným způsobem nastavíme barvy pro Color#1 na R=255, G=174, B=0 a Color#2 na R=59, G=44, B=0.

9) Takto nadefinovaný materiál stačí pouze aplikovat na naší kouli a scénu vyrendrovat.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: