Pracujeme v 3D Studiu MAX (8) - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Pracujeme v 3D Studiu MAX (8)

4. října 1999, 00.00 | Dnes si předvedeme vytvoření jednoduchého telefonního sluchátka s použitím parametru Fit.

Jednim z "kouzel" pri tvorbe objektu pomoci funkce loft je parametr "Fit". Ten vam umozni vytvorit shape, ktery protahnete do urciteho tvaru po ose X a do jineho tvaru po ose Y. Stejne jako samotna funkce loft je i parametr "Fit" ve funkci loft velmi tezce nahraditelny, paklize nahraditelny vubec je. Pro priklad uvedu postup vytvoreni telefonniho sluchatka. Popis vyroby tohoto objektu je mozno najit i v jistych publikacich zabyvajicich se 3D Studiem. Uvedu popis prave tohoto objektu, protoze jako priklad je velice dobry. ostatne posudte sami:

Nejdrive je nutno vytvorit shape, ktery budeme protahovat do prostoru (musi se jednat o uzavrenou krivku). Pak je treba vytvorit jeste dalsi dve uzavrene shape entity. Takze zacnete treba vytvorenim prurezu onoho telefonniho sluchatka. Staci vam k tomu panel create (konkretne sekce pro tvorbu krivek) a pak pro upravu funkce "Edit Spline" kterou najdete v panelu modify.

Ted vytvorime shape z bocniho pohledu(konkretne pak ve smeru osy X). Zalezi jen na vas, jak hodne si s tvorbou shape entit pohrajete.

Do tretice vytvorime shape pri pohledu z druheho boku, tj. z pohledu osy Y (nutno vztahnout k shape entite kterou protahujeme do prostoru).

Nyni pouzijte postup popsany v predchozi kapitole. Pomoci funkce "Loft" protahnete prvni shape po jedne z tech dalsich krivek, vubec nezalezi na tom, po ktere. Nelekejte se ani objektu, ktery nyni vznikne.

Prepnete se ted do panelu modify. Aktivnim "ovlivnovatelem" objektu je nyni funkce "Loft". V pravem sloupci s parametry funkce se podivejte az uplne dolu a rozevrete si az do ted srolovanou sekci "Deformations" a kliknete na tlacitko "Fit". Je to to tlacitko, ktere jsem pro nazornost cervene zakrouzkoval.

Toto okno se vam pravdepodobne (urcite) objevilo po stisku tlacitka "Fit". Standardne ja zmacknuto tlacitko (v cervenem krouzku) , ktere zapricini, ze nyni vami zvolena shape entita bude pouzita jak pro protazeni ve smeru osy X, tak pro protazeni ve smeru osy Y. Tlacitko nyni odmacknete a ujistete se, ze mate stisknuto tlacitko s cervenou careckou (hned napravo od tlacitko v krouzku). Nyni se podivejte na dalsi obarzek:

Zvolime tedy krivku pro protazeni po ose X. Zmacknete tlacitko, ktere jsem opet oznacil cervenym krouzkem. Nyni muzete kliknutim na pozadovanou krivku priradit tuto krivku pro funkci protahovani po dane ose - viz nasledujici obrazek:

 

A abyste videli celou vami zvolenou krivku i v tomoto okne (vhodne pro lepsi predstavu), pouzijte cervene zakrouzkovane tlacitko lupy a uvidite celou krovku symbolizujici pohled po smeru osy X. Nyni kliknete na ikonku se zelenou careckou, cimz zajistite ze poopetovnem stisknuti tlacitka "Get Path" budete volit krivku pro protahovani po ose Y:

Nyni vidite jak bude objekt protazen ve smeru osy Y. Ted uz zbyva jen stisknout tlacitko pro propocitani vzhledu vysledneho objektu. Staci jen stisknout tlacitko v cervenem krouzku. I kdyz zde bude dochazet k propoctum, propocty probehnou ve zlomku sekundy, nejedna se o nijak narocnou operaci. Ted uz se staci jenom podivat na vysledny objekt, tak jak ho vidite na nasledujicim obrazku spolecne s panelem funkce "Fit", kde se nyni zobrazuji krivky pro protazeni po ose X i Y naraz:

Na vyslednem objektu by se dalo urcite mnohe jeste vylepsit, ale myslim si, ze pro nazornou ukazku funkce "Fit" tento priklad bohate postacuje. Pokud by se vam nedarilo, nebo byste chteli porovnat svuj vytvor s mym rychlosluchatkem, stahnete si MAX soubor prave tady.

Předcházející díly:

Pracujeme v 3D Studiu MAX (7)

Pracujeme v 3D Studiu MAX (6)

Pracujeme v 3D Studiu MAX (5)

Pracujeme v 3D Studiu MAX (4)

Pracujeme v 3D Studiu MAX (3)

Pracujeme v 3D Studiu MAX (2)

Pracujeme v 3D Studiu MAX (1)

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Poslat článek

Nyní máte možnost poslat odkaz článku svým přátelům:

Váš e-mail:

(Není povinný)

E-mail adresáta:

Odkaz článku:

Vzkaz:

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: