Octane render, unbias renderer pro každého! - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

Octane render, unbias renderer pro každého!

6. ledna 2011, 00.00 | Render na grafické kartě. Render s okamžitou odezvou, plně živý, stále aktuální. Zaklínadlo? Ne, dnes již realita. Mental Ray jej má, VRay taktéž, k dispozici je Arion, nový Lightwave jej také bude mít. A ostatní? Jsou i jiní, levní, výkonní. Například Octane od refractivesoftware. Levný unbias renderer na grafické kartě pro skoro každého.

Teplé lidské slovo úvodem

Byly Vánoce, a tak se nadělovalo. Svetr, ponožky, soused konečně vrátil ty vidle, perfektně umyté, žena se tváří mile. Něco se asi děje. A tak v tom šílenství sednu k počítači a něco si vyrenderuji. Co mne zaráží a vytrhává z práce, je ten prapodivný puch. Já na kapra nikdy nebyl. Do té vší pohody mi zajíc plundruje zahradu, nestačil jsem dokončit plot. S knihou v ruce, Gaius Julius likviduje poslední zastánce republiky (ve svých vlastních pamětech, jak aktuální), si říkám, mít tak několik galér, vyrazil bych na zajíce v plné zbroji. V tom sněhu by se mohly galéry uplatnit. Galéry nemám, tak jej honím s hrablem. Zajíc vítězí na plné čáře, básním o kuši, nebo alespoň drátěném oku (vázacího drátu mám...). Ale to by bylo pytláctví i na vlastní zahradě. Ještě že mi ten renderer dělá radost. Sice ne úplně, ale ano. Je asi mým pracovním tématem tohoto měsíce. A za ty peníze.

Měl bych se asi držet tématu. Chtěl jsem ale trochu pozvednout náladu jako číši. Celý ten rok se na nás znovu bude valit špína a udržet hlavu nad vodou a dýchat čerstvý vzduch bude zase o ten kousíček těžší. A s úsměvem je to vždy snazší.

Octane render

Mně osobně se přece jen sem tam úsměv na tváři vyloudí. Ono renderovat unbias, a to vcelku rychle, není úplně od věci. Já si udělal radost a koupil si Octane Render. Prozatím jednoznačně nejlevnější externí unbias renderer pro všechny hlavní 3D aplikace. Cena je 99 EUR, což je cena příjemná (nikoliv ale konečná, má se postupně zvyšovat); pokud připočítáme investici do nějaké té grafické karty, na které budeme systém spouštět, stále dostáváme slušný poměr cena/výkon.

Praktická otázka. Jaké grafické karty? Jednoznačně je nutná grafická karta s chipsetem od NVidia, a to s podporou CUDA. Platí přitom velmi jednoduché pravidlo. Čím více jader, tím lépe pro nás. Samozřejmě jsou podstatné i ostatní parametry karty, ale toto vodítko pro nás bude více než dostatečné.

Víme tedy, co budeme testovat, a také na čem. Ještě ale, je k dispozici demo? V tomto je refractive software opravdu dále než konkurence. Je, můžeme si tedy stáhnout demo a testovat. Demo sice je o pár subverzí starší než stávající beta verze, která je k dispozici komerčním uživatelům, ale je použitelné a stabilní. Popsaná pravidla jsou totožná pro obě skupiny. Jak pro komerční verzi, tak pro demo. Demo ke stažení a také další informace k produktu naleznete na http://www.refractivesoftware.com. Mimo informací o produktu zde je samozřejmě i fórum, ale plný přístup do fóra mají jen registrovaní a komerční uživatelé. Není tedy možné, abyste v rámci dema využívali i exportery do své aplikace. Bohužel. Ty jsou ke stažení jen v části určené komerčním uživatelům.

Další aplikace?

Ano, jednoznačně ano. Octane je další aplikací a stojí tak mimo naše obligátní stavovské hrátky – tohle je „maxko, tohle cinema“. Je to prostě Octane. Má svá pravidla, své silné a slabé stránky. Silných stránek je mnoho, stejně tak ale i těch slabých. Otázkou je, zda se za ty peníze Octane již ve stávající podobě vyplatí. Podle mého ano. Co vám nabízí?

editor

Obrázek se kliknutím maximalizuje

Výhody

1) poměrně rychlý unbias renderer na grafické kartě, s výkonnější grafickou kartou (řekněme NVidia GTX 460 a vyšší, případně s více kartami) se celý systém stává velmi pružným a výkonným

2) až triviální systém osvětlení a nastavení kamery za vynikajících výsledků

sun

3) fyzikální kamera

4) vynikající ideologie práce s materiály

material

5) přesně se chovající materiály (stávající modely)

6) věrná simulace fotografického materiálu

7) široká možnost editace „snímku po vyfocení“

8) podpora SLI modu

9) animace

Nevýhody (stávající, berte prosím v potaz, že se stále jedná o beta fázi)

1) nestabilita, nutno dodržovat značné množství pravidel, aby nedošlo ke zhroucení

2) omezené spektrum materiálů, prozatím chybí efekty jako SSS či podpora SPD/MTD technologií

3) prozatím podpora pouze formátu obj, mají přibýt další

4) systém práce s objekty a materiály. Samotná ideologie je perfektní, ale chybí užitečné drobnosti jako copy/paste, a uvítal bych, pokud by byly uzly zleva doprava nikoliv shora dolů, kdy nejsou zobrazeny názvy portů a ty se ukáží až po najetí myší nad objekt.

5) nutnost být na síti (stále!)

6) grafický editor (editoru uzlů) nemá prozatím možnost navigace!

7) nemožnost kompozičních výstupů (masky apod.)

Je toho dost, na druhou stranu, již několikráte omílaná cena. Ta je zatím perfektní. Je nutné si to zkusit a říci si ano nebo ne. Pro mne ano. Věřím, že budoucnost ukáže, že Octane je velmi slušný nástroj.

final

Kliknutím se obrázek maximalizuje

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: