Meč v Blenderu 3. část - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Meč v Blenderu 3. část

19. června 2001, 00.00 | V poslední části tutorialu si ukážeme základy používání velice užitečného objektu typu Lattice.

Rukojeť

Na rukojeti si ukážeme, jak se zachází s funkcí "Screw" a deformátorem "Lattice".

V předním pohledu vložte kružnici a známým postupem ji rozpulte.

Parametry budou Degr:360, Steps:16 a Turns:10 (počet otáček). Nastavte kurzor na místo, kde bude procházet osa rotace a opět označte všechny vertexy.

Klepněte na tlačítko Screw.

Výsledek upravte zmenšením podle jedné osy.

Základ rukojeti zarotujte a přesuňte k záštitě. Nic si nedělejte z toho, že k ní zatím moc "nepasuje"- to záhy napravíme.

Přišel čas pro Lattice. Jedná se v podstatě o zvláštní typ objektu, který deformuje jemu podřízené objekty.

Zarovnejte 3D kurzor s rukojetí a vložte objekt typu Latice. V edit buttons nastavte latice zvyšováním hodnoty u tlačítka V.

Označte objet rukojeti a následně pak s podržením Shift i Latice. Ta by nyní měla být označena světlejší barvou než rukojeť - je aktivní. Kombinací kláves Ctrl+p latice (aktivní objekt) nadřadíme (make parent)všem ostatním vyselektovaným objektům, v tomto případě rukojeti.

Když nyní v editačním módu upravíte tvar latice, zdeformujete tak i rukojeť do požadovaného tvaru.

Stejným způsobem upravíte i hlavici meče a připojíte ji k rukojeti, přičemž zakončení hlavice je vytvořeno protažením polokoule v jedné ose.

To je vše. Věřím, že demonstrované modelovací techniky využijete při tvorbě svých skvělých modelů a těším se zase někdy příště.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: