Meč v Blenderu 2. část - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Meč v Blenderu 2. část

14. června 2001, 00.00 | V druhé části tohoto tutorialu si ukážeme použití funkcí Screw, Spin a Spin Dup.

Meč v Blenderu 2. část

Záštita

Minule jsme skončili čepelí a na tu také navážeme. V editačním módu vyselektujte vertexy u kořene čepele a duplikujte je ( Shift+d).

Stiskem klávesy p vertexy "osamostatníte", takže se z nich stane nový mesh. Vyskočte z edit. módu a s tímto novým meshem začneme pracovat.

V první řadě mu zarovnáme centre doprostřed objektu, aby se s ním lépe manipulovalo - Edit buttons (F9), tlačítko "Centre new"

Dále objekt v horním pohledu trochu protáhněte do boku podle jedné osy a vyextrudujte jej.

Jednoduchým povytažením prostředních vertexů v horní i dolní řadě upravte tvar budoucí záštity.

Nyní vyselektujte všechny vertexy a příkazem subdivine v menu pod klávesou w síť trochu "zahustěte". Celou tuto akci opakujte ještě jednou.

V pohledu zepředu záštitu trochu zvyšte.

Vyselektujte okrajové vertexy nástrojem border select (b) a v edit buttons (F9) klepněte na tlačítko Smooth. Tím jsme hrany záštity poněkud zaoblili a můžete se na výsledek podívat v solid zobrazení (z).

Tímto jsme se záštitou hotovi. Vám již známými metodami můžete upravit její tvar dle osobních preferencí.

Hlavice meče

Na hlavici meče si ukážeme použití metody Spin. Blender rozlišuje Spin a Spin Dup. Zatímco Spin je opakované extrudování s rotací kolem osy, Spin Dup pouze duplikuje a rotuje vertexy kolem osy, bez extrudování. Jaký to má význam, to si hned ukážeme.

V horním pohledu vložte kružnici, v editačním módu ji seřízněte na polovinu a tu pak změnou velikosti podél jedné osy zdeformujte do tvaru na obrázku.

Přepněte se do předního pohledu. Spin funguje tak, že extruduje vyselektované vertexy v utčitém směru a v určitém poměru a zároveň je rotuje. Rotace se provádí kolem osy definované pozicí 3D kurzoru. Parametry Spin se nastavují v edit buttons (F9).

Degr- udává výseč, ve které se rotace provede - 90 stupňů je čtvrt kruhu, 180 půlka atd.

Steps - kolikrát se provede extrude a rotace

Umístěte 3d kurzor trochu dál od objektu a vstupte do editačního módu, kde vyselektujte všechny vertexy.

Nastavte hodnoty Degr:210, Steps:12 a klepněte na tlačítko Spin.

Vyskočte z edit. módu a zase se do něj vraťte. Opět nastavte 3D kurzor do vhodné pozice podle obrázku, v edit. módu vyselektujte všechny vertexy a nastavte parametry pro spin.

Degr:360, Steps:8.

Tentokrát klepněte na Spin Dup, protože objekt chceme jen kopírovat, nikoli extrudovat.

Nakonec hlavici v bočním pohledu protáhněte podle jedné osy.

Na chvíli teď hlavici opustíme a vrátíme se k ní příště, až budeme deformovat rukojeť pomocí Latice.

Obsah seriálu (více o seriálu):

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: