Freeware BitMorph 3.0 - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Freeware BitMorph 3.0

5. prosince 2000, 00.00 | Programy na vytváření morfingu či warpingu jsou stále velmi populární, na první ze dvou freewarových "hyzdičů" se teď podíváme.

BitMorph je typickým zástupce představitelů morfovacích programů pracujících s vektorovou sítí, jejíž jednotlivé body jsou při výpočtech brány jako referenční souřadnice, ze kterých se určuje výsledný pohyb pixelů a tedy i výsledek morfingu nebo warpingu.



Postup práce při výrobě morfovacích či warpovacích efektů je v principu shodný jako u naprosté většiny obdobných programů. V první fázi naimportujete jeden či dva obrázky (jeden pro warping, dva pak pro morfing), ve druhé fázi vytvoříte či spíše nakreslíte vektorovou síť složenou z jednotlivých referenčních bodů a úseček a ve třetí fázi necháte animaci spočítat.

Ještě předtím si můžete nastavit vše potřebné pro ovládání programu včetně barev zdrojové a cílové vektorové sítě, barvy jednotlivých bodů při pozdější případné editaci, priority při výpočtech apod. Při kreslení sítě je dobrou pomůcku lupa, kterou si můžete nastavit na dvou nebo třínásobné zvětšení.

Nakreslené vektory lze kdykoliv později editovat a upravit, k tomu slouží "Vektor Inspector", ve kterém jsou zobrazovány vektory podle posloupnosti jejich kreslení, tedy podle čísel, a ve kterém lze určit, který vektor ve zdrojovém obrázku odpovídá vektoru na obrázku cílovém.

Na celkem pěti ukázkách nahoře si můžete prohlédnout jak detailní vektorovou síť i výsledek "protažení ksichtíku" jinak velmi sličné předlohy a na dalších třech ukázkách pak jeden ze snímků morfingu (ve stylu zombie) další neméně hezké mladé dámy. Samotný výpočet finální animace je už záležitost trpělivosti, v případě snímků s rozlišením do 320x240 bodů ale vše probíhá relativně rychle. Počet snímků pro morfing či warping se volí v preferencích "Morphing Sequence", maximální počet je však pouze 30 snímků na jednu animaci.



Rychlost přehrávání v počtu snímků/s při kontrole výsledku se nastavuje v posledních dostupných preferencích a to už je definitivní tečka za popisem morfovacího programu BitMorph. Za málo, přesněji řečeno, nula peněz hodně muziky, to se prostě počítá, snad jen celkový počet snímků animace by mohl být nastavitelný ve větším rozsahu.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: