CINEMA 4D tipy a triky: nůž - nikoliv sousedův - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

CINEMA 4D tipy a triky: nůž - nikoliv sousedův

16. června 2011, 00.00 | Zakřivená Martinova šavle, to by mohl být druhý titul dnešního pozastavení. Potřeboval jsem z časových důvodů vypomoci s jednou zakázkou a kolega, který mi měl tuto zakázku zpracovat, ji nepojal úplně dobře. Jednoduše řečeno, pojal ji nepřesně. Při analýze, proč se tak stalo, vyplynulo na povrch, že to bylo nožem. Prostě tento nástroj používá v podobě, který si s přesnou prací nerozumí. A tak máme zajímavé téma. Nůž jako pomocník mnoha tváří.

Nůž CINEMY 4D bychom mohli rozdělit do několika nástrojů, protože ono to skutečně několik nástrojů je. Každý z nich má své možnosti a také omezení, a z pohledu produktivní práce je vhodné o těchto limitech a omezeních vědět. Určují totiž, nakolik je práce přesná, a tím pádem ovlivňují celý modelovací proces.

Nejdříve stručně výčtem. Nástroj Nůž tedy obsahuje vlastně pět dalších nástrojů. Nejstarší lineární nůž, což je velmi flexibilní nástroj pracující s přichytáváním, ale zároveň je nástrojem s jednou zásadní nevýhodou. A tou je elementární nepřesnost. Tento režim totiž bohužel prostě neumí být přesný a nikdy se tak nemůžeme spolehnout na to, že 45 stupňů je opravdu 45 stupňů. Další režimy jsou podstatně efektivnější.

Celou problematiku prezentuje toto video:

Rovina je druhý režim. Režim veskrze perfektní, protože pracuje jak v režimu lokálních, tak globálních souřadnic. Můžeme se tedy kdykoliv přepínat. Přichytávání pracuje rovněž dokonale, tedy dostáváme opravdu efektní systém. Mimo to nám tento režim umožňuje další triky, jako například tvorbu plátů vyplňujících v nějakém směru výběr, nebo postup v zadaných krocích, což si ostatně předvedeme v našem videu.

Režim navazující a opět perfektní je smyčka. Smyčka nám umožňuje řezat ve vybraném prstenci, a to včetně možnosti přesného zadání polohy smyčky. Stiskneme-li při zadání Shift, poloha se uzamkne a můžeme nadále vše řešit přesně a numericky.

Velmi podobným režimem jako smyčka je režim cesty. Má ale přece jen jednu výhodu navíc, proto má i své oprávnění k životu. Umožňuje nám totiž řezat ve složitějších výběrech než v prostých prstencích, respektive smyčkách polygonů; cesta může být podstatně dynamičtější. Síla tohoto nástroje je opravdu velká.

Jak vidno, nůž může být podstatně komplexnějším nástrojem, než by se mohlo zdát na první pohled. Ano, jednoduchá čára není z nejpřesnějších, ale možností je tolik, že jí to lze odpustit. Mladší brášci ji velmi silně dokáží zastoupit.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: