CINEMA 4D R12 (8) – „ragdoll“ panenka a reálné autíčko - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

CINEMA 4D R12 (8) – „ragdoll“ panenka a reálné autíčko

16. prosince 2010, 00.00 | Dnešní díl by měl být, zdá se, asi posledním dílem popisujícím novinky CINEMY 4D R 12. Ona totiž není už také tak úplně nová a jistě jste už zaznamenali několik servisních aktualizací. Je tedy načase vše uzavřít. A čím jiným, než dvěma opravdu demonstrativními aplikacemi. Panenkou „ragdoll“, jejíž údy se postupně lámou při pádech na další a další překážky, a autíčkem, které je poháněno mechanickým motorem.

Panenka ragdoll

V prvé řadě se omlouvám, ale nenašel jsem vhodný český ekvivalent uvedeného termínu a pokud by někdo hledal jeho vysvětlení, asi by bylo vhodné se podívat na server Wikipedia a další. O co že se v kostce jedná? Vzpomínám, že svého času bylo těchto simulací všude dost. A schytal to jeden nejmenovaný texaský politik, který nějakou náhodou udělal dost velkou a bohužel asi i hlubokou díru do světa. Svého času byl internet plný jeho podobizny padající na další a další balvany, údy se přetáčely v šílených úhlech a člověk si mohl trochu ulevit. Zábava. Jinou takovou inspirací nám může být Hercule Poirot – v jednom díle stará dáma padá ze schodů, a ty kotrmelce... Ano, to je přesně ono. Pád ze schodů.

01

Jak na to? Z minulých dílů je asi jasné, že klíčem jsou mechanické vazby a také dynamika. Uvědomíme si tedy jednu podstatnou věc. A to, že konektor nemusí být jen čep, ale jsou i další typy propojení, jako například kulový kloub s úhlovými limity (kyčel).

A ještě jednu věc zjistíme: že objekty nemusejí mít jen jedno napojení. Ostatně právě pánev a kyčle jsou příkladem toho, že v jednom objektu je možné a i nutné mít více než jeden konektor. Ano, navázaný objekt je jeden (kyčel, respektive stehno), ale hlavní objekt může být zdrojovým objektem pro více vazeb – a také jím je.

02

Panenku si spolu vytvářet nebudeme, ale ukážeme si velmi podrobně postup. Kreativita je pak na vás...

Smyk autíčka, tragédie v obýváku

Druhý příklad se bude týkat motoru. Vím, že jsme se již tomuto tématu věnovali, ale poslední video našeho seriálu z novinek R12 bude myslím stylové. Protože motor a autíčko, co samo jezdí, to je opravdu pěkný závěr. Co jezdí, bude mít smyk. Zablokuje se mu jedno z koleček.

01

Model ke stažení

Co se naučíme? Víceméně budeme jen aplikovat, ale podíváme se, jak že si přesně vykonstruovat požadovanou scénu. Zjistíme, že opravdu můžeme pohánět každé jednotlivé kolečko samostatně, že můžeme vytvářet tolik vazeb, kolik jen potřebujeme, a také si procvičíme drobná nastavení, která jsou k uvedené simulaci potřeba. Výsledkem bude myslím dosti efektní simulace.

05

Jsme v závěru. Pokud ještě napadne někoho z vás nějaké další téma, které by rád objasnil, nechť se nestydí a napíše.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

Diskuse k článku

 

Vložit nový příspěvek   Sbalit příspěvky

 

Zatím nebyl uložen žádný příspěvek, buďte první.

 

 

Vložit nový příspěvek

Jméno:

Pohlaví:

,

E-mail:

Předmět:

Příspěvek:

 

Kontrola:

Do spodního pole opište z obrázku 5 znaků:

Kód pro ověření

 

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: