3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

Lightwave, NASA a sedmnáctiletý student: co mají společného?

15. září 2008, 00.00 | Která společnost byla najata na výrobu animací dokumentujících mise NASA na Mars? Byla to Industrial Light & Magic, Sony Picture Imageworks či jiné známé VFX studio? Chyba lávky, přátelé, skutečnost je daleko prozaičtější a tím i zajímavější. Jakou kariéru ve světě 3D grafiky zatím dokázal udělat činorodý student Daniel Maas?

 

 

 

CINEMA 4D R 11, opravdu, ale opravdu zblízka (3)

9. září 2008, 00.00 | A dobrodružství pokračuje! Samozřejmě, jako každá sága, tak i naše putování novou CINEMOU 4D má dnes další epizodu. A cože potkáme? Nové chování CINEMY 4D v materiálu skla, použitelné nejen u skla. Podíváme se také na pár praktických testů rychlosti výpočtu nové verze, a když jsme u toho renderu, tak bychom tam asi mohli zůstat. Co myslíte...

 

 

 

Přehled nových funkcí v Blenderu (11. část): Částice (1/3)

3. září 2008, 00.00 | Částicový systém v Blenderu prodělal od verze 2.45 jednu podstatnou změnu - byl kompletně přepsán, za což můžeme poděkovat holandskému programátorovi jménem Janne Karhu. Dnešní článek si dává za úkol tento nový systém představit a poodhalit některá z jeho tajemství.

 

 

 

CINEMA 4D R 11, opravdu, ale opravdu zblízka (2)

28. srpna 2008, 00.00 | Za sebou máme popis změn, které se odehrály v rozhraní, avšak prozatím jsme se nedostali k novinkám ve funkčnosti a možnostech samotné aplikace. Dnes tedy započneme s popisem těchto, nutno přiznat že zajímavějších, aspektů nové verze. A začneme zakreslením a průsvitkou.

 

 

 

Interview s filmovým výtvarníkem Jiřím Štamfestem

27. srpna 2008, 00.00 | Není nad to, když můžete získat zajímavé informace ze světa 2D a 3D grafiky od lidí, kteří jsou zde dlouholetými specialisty. Jedním z nich je i Jiří Štamfest, filmový výtvarník, jehož práce je zaměřena na speciální vizuální efekty a filmové triky a který pracuje řadu let ve firmě UPP jako expert na matte painting. Proto jsem velice rád, že si tento umělec našel ve svém nabitém programu trochu času a podělil se s námi v tomto interview o své zkušenosti a zároveň nám poodhalil tajemství tvorby filmových triků, na kterých sám pracoval.

 

 

 

Blender 2.46: Simulace vlajky ve větru

22. srpna 2008, 00.00 | Drazí čtenáři, vítám Vás u dalšího článku na téma animace vlajky ve větru. Model se bude skládat z několika mála objektů. Začneme hradní věží, pak přidáme stožár a vlajku. Jako poslední budeme do scény vkládat vítr.

 

 

 

CINEMA 4D R 11, opravdu, ale opravdu zblízka (1)

21. srpna 2008, 00.00 | Nová CINEMA 4D R 11 je počin do značné míry natolik zásadní, že mnoho z nás, uživatelů, může s touto aktualizací spojovat víru v lepší kvalitu své vlastní práce. A co více, určitě máme v tomto ohledu pravdu. Abychom ale dokázali pojmout celý potenciál nové verze, budeme se po několik dalších následujících článků potkávat nad popisy všech základních novinek, které jedenáctka přináší. Dnes začneme rozhraním, správci, tokem práce a také systémem aktualizace.

 

 

 

MAXON oznamuje extrémně modernizovanou CINEMU 4D R11

13. srpna 2008, 00.00 | Zcela nová generace produktové řady nabízí nelineární animace, zásadní vylepšení v kvalitě renderingu včetně zcela přepracovaného jádra pro výpočet globální iluminace a implementaci systému „projekčního matte paintingu“. Další podrobnosti, včetně informací o dostupnosti dané novinky v ČR naleznete v této tiskové zprávě.

 

 

 

Jsem dřevo a nestydím se za to (04) …

7. srpna 2008, 00.00 | V dnešním posledním díle se již nebudeme věnovat samotné tvorbě shaderu, ale naopak. Podíváme se na to, jak bychom mohli povrchů generovaných shadery využít k vytvoření unikátních textur, které může použít opravdu každý, nejen uživatel CINEMY 4D.

 

 

 

Matte Painting a jeho uplatnění v CGI filmu

5. srpna 2008, 00.00 | Zdravím všechny čtenáře u dalšího článku pojednávajícího o technikách tvorby a digitální úpravy současného filmu, a to jak plně počítačem generovaného, tak kombinovaného, kde jsou záběry skutečných herců a pozadí doplňovány těmi digitálními. V předcházejících článcích v této souvislosti velice často zazněl termín „matte painting“, jehož význam a úloha v CG filmu nemusí být každému ihned zřejmá. Co se skrývá pod tímto pojmem a kdy se používá, to si nyní ukážeme na několika příkladech ze světa trikového filmu.

 

 

 

Strana výpisu

... 42 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: