3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:

Soutěž

Sponzorem soutěže je:

IDIF

 

Kde se koná výstava fotografií Luďka Vojtěchovského?

V dnešní soutěži hrajeme o:



3D grafika

CINEMA 4D a Adobe After Effects, průzkum bojem

28. července 2011, 00.00 | Říká se „ševče drž se svého kopyta“. Na druhou stranu je ale pravdou, že žádný obor nemůže existovat sám o sobě a minimálně je dobré vědět, cože dělá ten další v pořadí produkční linie. Zpracování v post produkci, to je přesně navazující krok na vytvoření sekvence obrázků – animace. Nakonec i mne dohnala nutnost (ano, pořád jsme vlastně kutilové) a podíval jsem se na to, jak pracuje asi nejhojněji používaný nástroj, Adobe After Effects. Ve spojení se CINEMOU 4D, samozřejmě. Ale ono to je vlastně obecné...

 

 

 

Nejlepší Matte Painteři světa (2. část): Chris Stoski

26. července 2011, 00.00 | V dnešní části seriálu si představíme dalšího z mistrů digitálního matte paintingu, jednoho z hlavních VFX tvůrců na filmech jako Star Wars Episode III, Iron Man či Star Trek. Člověka životem mnohokrát pokoušeného, který se však odmítl vzdát nepřízni osudu.

 

 

 

Maya 2012: Substance Textures

25. července 2011, 00.00 | V poslední verzi Mayi a 3D Studia Max nadělil Autodesk uživatelům hned několik desítek nových procedurálních textur pod souhrnným názvem "Substance Textures". Jejich tvůrcem je firma Allegorithmic a na rozdíl od doposud dostupných "procedurálek" s nimi lze snadno a rychle vytvořit dobře vypadající materiály reálných povrchů.

 

 

 

CINEMA 4D tipy a triky, objekt Osvětlení

21. července 2011, 00.00 | Osvětlení je jednou z klíčových operací přípravy 3D scény. Koncipovat se dá mnoha způsoby, míněno z pohledu způsobu samotné konstrukce scény. Skvělé by ale v některých případech mohlo být, pokud bychom mohli umístit světlo přímo podle toho, jak se má jeho vliv podílet na vzhledu scény. Tedy bez nějakých násilných operací prostě ukázat – tady to svítí, tady je odlesk a podobně.

 

 

 

LumenRT Review 1.2 přináší výrazné zvýšení výkonu

19. července 2011, 00.00 | Koncem května firma e-On Software známá hlavně svými programy pro generování realistických krajin uvedla nový zásuvný modul LumenRT Review pro 3D program Google Sketchup umožňující vytvářet fotorealistické vizualizace architektonických modelů. A nyní e-on Software tento modul aktualizovala na verzi 1.2, jež slibuje citelné zvýšení výkonu. Automaticky se škálující osvětlení může zvýšit výkon o 30 až 300 procent podle velikosti modelu, vyšší rychlost ovšem bude na úkor kvality osvětlení.

 

 

 

Game of Thrones: televizní VFX špička

18. července 2011, 00.00 | Jedno malé trikové studio se chopilo nejambicióznějšího seriálu současnosti. Jak se jim s omezeným rozpočtem a ve vražedně krátkém čase podařilo dosáhnout tak skvělého výsledku?

 

 

 

CINEMA 4D tipy a triky - klapka, výběry, pomocníci animace i správy scény

14. července 2011, 00.00 | Je zřejmé, že v případě animace je poměrně často nutné v čase měnit různé atributy scény. Samozřejmě můžeme přepnout kameru, ale i další prvky, jako pozadí či oblohu. Mimo to můžeme další objekty používat pro různá zrychlení výběrů a práci ve scéně. A nebo si můžeme takové objekty i vytvořit.

 

 

 

Nejlepší Matte Painteři světa (1. část): Dylan Cole

11. července 2011, 00.00 | O filmových režisérech, hercích, skladatelích či kameramanech se dá dočíst na mnoha místech. Významní tvůrci triků však mnohdy zůstávají opomenuti. Tento seriál článků to hodlá napravit.

 

 

 

CINEMA 4D tipy a triky – Thinking particles, jiná liga částic 2

30. června 2011, 00.00 | Minule jsme se podívali na knihovny a předvedli, že jejich využití je většinou velmi snadné. Dnes to bude přece jen o chloupek jiná liga. Vytvoříme si zcela vlastní generátor, generující instance na povrchu nějakého objektu. A velmi sofistikovaně je rozmístíme pomocí textury. Ale nejenom to. Ukážeme si také, že můžeme velmi efektně pomocí tohoto nástroje, a za využití MoGraphu, vytvářet sofistikované „drátěné“ vizualizace.

 

 

 

CINEMA 4D tipy a triky – Thinking particles, jiná liga částic 1

23. června 2011, 00.00 | To, že má CINEMA 4D více možností, jak na částice, je známá věc; ovšem ne všichni, kdo mají tu možnost, využívají i Thinking particles. Je to jednoznačně škoda, a tak se dnes v této sadě video návodů vrátíme k tématu, které jsme kdysi rozebrali v článku. Obrázek je jako tisíc slov. Video? Asi ještě více!

 

 

 

Strana výpisu

... 15 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: