3D pro 2D grafiky – animace - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

3D pro 2D grafiky – animace

7. října 2010, 00.00 | Možnost realizovat své výtvarné představy a přenášet je do „reality“, i když virtuální, je bezesporu vynikající. Jenže možnosti 3D grafiky jdou samozřejmě ještě dále. Rozměr není jen prostor, ale i čas. Animace jsou tím, co dává obrázkům život. Skutečně poslední seminář se tak věnuje právě této velmi obsáhlé oblasti...

Před začátkem jen poznámka. Stále platí to, co minule. Ano, máme R12, ale seminář si dokončíme v R11,5, i když v principu práce a ani nástrojích se v tomto smyslu vůbec nic nemění.

Klíče, křivky, klipy...

Dnešní seminář je možná svým způsobem nejobtížnější, ale přesto si myslím, že jej zvládnout lze. Rozdělen je na dva základní díly. Na díl popisující všechny základní techniky a technologie animování, které nám CINEMA 4D nabízí a na díl s praktickým příkladem.

První díl je tedy seznamovací. To ale nezmanená, že je nudný. Protože právě v tomto díle se naučíme, jak se vlastně v CINEMĚ 4D animuje. Co se tedy v prvním díle naučíme? Ujasníme si, kdeže vlastně všude můžeme animovat jednotlivé parametry a vlastnosti objektů. Potkáme tedy zjednodušenou časovou osu, možnosti využití Správce nastavení, Správce animací a podobně. Znalosti se nám budou postupně poměrně zásadně rozšiřovat, a tak si vyzkoušíme nejenom jednoduché ukládání klíčových snímků, ale také úpravu animací pomocí funkčních křivek ovlivňujících průběh animace a klipů pohybu, které následně lze míchat s dalšími klipy a nebo animacemi tvořenými klíčovými snímky.

A výsledek? Jednoduchá poskakující krychlička, která se přikutálí do scény. Nikoliv bezúčelná, naopak, mi ji využijeme u dalšího videa.

Televizní znělka

Druhé video je již komplexním návodem. Pravda, již delší dobu nevlastním televizor, ale pamatuji doby, kdy Česká televize měla znělky tvořené různě se posouvacími pruhy na pozadí. A my si podobnou znělku vytvoříme. Ne úplně celou, vyjdeme z nějaké scény obsahující polotovar připravený k animování, ale také si předem představíme, jak je scéna vytvořená, a tudíž by neměl být problém ji případně zrekonstruovat vlastními silami. A navíc, pokud je k dispozici soubor jak scény počáteční i koncové, tak se základní znalostí programu je lze rozpitvat a prostudovat do morku kostí.

Zdrojový soubor ke stažení je ZDE

03

Znělku vytvoříme několika elementy. Automaticky se pohybující prvky, které vlastně ani nemusíme animovat, poslouží k vytvoření pohybujících se pruhů. Další prvky ale již neanimujeme ručně. A vyzkoušíme si vlastně vše podstatné. Animovat budeme parametry, to v případě objektu Klonování, pozice objektů, jejich rotace a další. Výsledek bude dosti přesvědčivý a přitom nikoliv obtížný.

04

A máme velmi komplexní animaci... Už jen post produkce a voila...

Jsme na konci. Prošli jsme si všechny podstatné složky práce ve 3D. Jistěže je pravdou, že jen velmi, velmi povrchně. Důležitý je ale systém, nikoliv výčet všech příkazů. I když, znalost možností nástroje je samozřejmě důležitá.

05

Pokud však máme klíč ke dveřím, pak odemknout a vkročit je jen na nás. Důležitý je klíč, nic dalšího. Hodně štěstí...

A pokud máte nějaké náměty, či připomínky, pište.

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: