3D grafika v reklamě, produkční linie – materiály - 3D grafika - 3Dscena.cz: 3D grafika jako na dlani

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



3D grafika

3D grafika v reklamě, produkční linie – materiály

27. ledna 2011, 00.00 | Materiály jsou podstatnou součástí jakékoliv vizualizace, skoro by se dalo s jistotou tvrdit, že jednou z nejvýznamnějších. Proto se dnes zaměříme na tvorbu materiálů všech objektů naší scény. A nakonec si vše také vyrenderujeme.

Začátek ale nebude tak zcela o materiálech. Nejdříve si totiž musíme připravit scénu, uložit si výběry a na tyto výběry následně aplikovat materiály. To bude naprostý začátek, který je pro další proces nezbytný. Následovat bude samozřejmě objekt pozadí, respektive plátna či prostředí, ve kterém objekt stojí.

Upravíme si u tohoto objektu vlastnost kompozice, ukážeme si, jak vyloučit některé objekty z interakce s objektem, na kterém je kompozice nastavená, a také jak důležitá může být odrazivost u simulace scén podobných té naší.

08

Pokračování je pak opravdu předpokládatelné. Vytvoříme si materiály našich krabiček. Začneme vnitřním kovem, využijeme možnosti shaderu Vrstvy, Lumas, Okolní prostředí, Fresnel a dalších, vše seskládáme dohromady a vysvětlíme si, že u odrazivých povrchů je často vhodné využít šumy pro simulaci reálně vyhlížejícího povrchu.

Jakmile bude hotový materiál kovu, připravíme si materiál barvy, kterou je pokryta vnější plocha krabičky. Principielně tento materiál vychází z materiálu kovu, má samozřejmě upravené barvy a také odrazivost, další aspekty jsou ale velmi podobné.

09

Aplikujeme materiály na povrch a využijeme při jejich projekci zmíněné zachované výběry.

Co dále? Aby nebyl objekt tak fádní, připravíme si další drobný bílý materiál, vycházející z materiálu zeleného. Použijeme jej, spolu s vhodně nastavenou projekcí, pro vytvoření drobných bílých proužků, které trochu ozvláštní naše objekty. Jedním z podstatných triků je vypnutí vlastnosti dlaždicového opakování.

Posledními součástmi scény jsou „potisky“. Ty ale nejsou v tomto případě tak snadné, přece jen jsou většinou vytlačené, a tím pádem plastické. Proto využijeme sice shodné materiály, ale s novou „normálovou“ mapou, kterou vytvoříme potřebnou plasticitu.

10

A pak už jen rendering. Pokročilejší možnosti, jako je rendering do vrstvy, si necháme na další díl, v tomto nám bude stačit si vše vyrenderovat a uložit.

Textury loga ke stažení

Tématické zařazení:

 » 3D grafika  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: